Редактиране на „Батуил“

Направо към: навигация, търсене

Внимание: Не сте влезли в системата. Ако направите редакция IP-адресът Ви ще бъде публично видим. Ако влезете или си създадете акаунт, редакциите Ви ще бъдат свързани с потребителското Ви име, заедно с други преимущества.

Редакцията може да бъде върната. Прегледайте долното сравнение и се уверете, че наистина искате да го направите. След това съхранете страницата, за да извършите връщането.
Текуща версия Вашият текст
Ред 1: Ред 1:
 
{{Инфокутия герой
 
{{Инфокутия герой
| автор = Георги Илиев
+
| автор           = Георги Илиев
| поредица =  
+
| поредица       =  
| картинка =  
+
| картинка       =  
| px =  
+
| px             =  
| картинка-текст =  
+
| картинка-текст =  
| име = Батуил
+
| име             = Батуил
| описание = осакатен работник
+
| описание       = осакатен работник
| асоциации =  
+
| асоциации       =  
| място =  
+
| място           =  
| първа поява = ''„[[Теут се бунтува]]“''
+
| първа поява     = ''„[[Теут се бунтува]]“''
| още в =  
+
| още в           =  
| бележки =  
+
| бележки         =  
 
}}
 
}}
 
'''Батуил''' e герой от романа на [[Георги Илиев]] ''„[[Теут се бунтува]]“'', чиято роля е по-скоро функционална. Появява се в началото и дава тласък на действието, както и в предпоследната глава, където изиграва ролята на редуктор за решителните процеси и обръщането на настроените срещу [[Кантемир]] тълпи в негова подкрепа.
 
'''Батуил''' e герой от романа на [[Георги Илиев]] ''„[[Теут се бунтува]]“'', чиято роля е по-скоро функционална. Появява се в началото и дава тласък на действието, както и в предпоследната глава, където изиграва ролята на редуктор за решителните процеси и обръщането на настроените срещу [[Кантемир]] тълпи в негова подкрепа.
  
 
== Описание ==
 
== Описание ==
Батуил е много интересен образ. Именно заради него главният герой Кантемир е пратен в затвора дворец [[Хотанца]]. Причината: че не предотвратява трудова злополука - видял е, че Батуил заспива, но преди да се намеси, последният пада в машината и тя го осакатява ужасно. Съоръженията за преработка на изровените останки от цивилизации в [[Костимел]] се повреждат, краката на Батуил са отрязани, главата му - обезобразена и частично смазана, но като по чудо той оживява. Планетарният съвет начело с [[Возан]] има повод да изолира Кантемир и да го прати в затвора, откъдето няма да може да реализира дръзките си мечти да задвижи отново и спаси планетата [[Теут]].
+
Батуил е много интересен образ. Именно заради него главният герой Кантемир е пратен в затвора дворец [[Хотанца]]. Причината: че не предотвратява трудова злополука - видял е, че Батуил заспива, но преди да се намеси, последният пада в машината и тя го осакатява ужасно. Съоръженията за преработка на изровените останки от цивилизации в [[Костимел]] се повреждат, краката на Батуил са отрязани, главата му - обезобразена и частично смазана, но като по чудо той оживява. Планетарният съвет начело с [[Возан]] има повод да изолира Кантемир и да го прати в затвора, откъдето няма да може да реализира дръзките си мечти да задвижи отново и спаси планетата [[Теут]].  
  
 
В предпоследната глава на романа двамата герои отново се срещат. Батуил е в града на прокажените. Кантемир вече знае, че Возан настройва срещу него тълпите. Двамата се срещат случайно, край тях е пълно с болни и недъгави и именно след тая среща Кантемир си връща доверието на хората. Край тях минава процесия, от която главният герой разбира, че е обект на култ. Недоизяснена остава ролята на [[Пину]] като жрица в този култ. Макар да не лекува болни и сакати, може да се направи далечен паралел с месианските действия на Исус, който също не се гнуси от хорското нещастие и отива при всекиго. Това е една очевидна, но недобре разгърната и неубедително защитена линия в романа на Георги Илиев. Ненапразно Возан мрази Кантемир за това, че иска да бъде Спасител.
 
В предпоследната глава на романа двамата герои отново се срещат. Батуил е в града на прокажените. Кантемир вече знае, че Возан настройва срещу него тълпите. Двамата се срещат случайно, край тях е пълно с болни и недъгави и именно след тая среща Кантемир си връща доверието на хората. Край тях минава процесия, от която главният герой разбира, че е обект на култ. Недоизяснена остава ролята на [[Пину]] като жрица в този култ. Макар да не лекува болни и сакати, може да се направи далечен паралел с месианските действия на Исус, който също не се гнуси от хорското нещастие и отива при всекиго. Това е една очевидна, но недобре разгърната и неубедително защитена линия в романа на Георги Илиев. Ненапразно Возан мрази Кантемир за това, че иска да бъде Спасител.
  
[[Категория:Измислени герои на Георги Илиев]]
+
 
 +
 
 +
[[Категория: Измислени герои на Георги Илиев]]

Моля, обърнете внимание на това, че всички приноси към БГ-Фантастика се публикуват при условията на Лиценз за свободна документация на GNU 1.3 или по-нов (за подробности вижте БГ-Фантастика:Авторски права). Ако не сте съгласни вашата писмена работа да бъде променяна и разпространявана без ограничения, не я публикувайте.

Също потвърждавате, че вие сте написали материала или сте използвали свободни ресурсиобществено достояние или друг свободен източник. Ако сте ползвали чужди материали, за които имате разрешение, непременно посочете източника.

Не публикувайте произведения с авторски права без разрешение!
Отказ | Помощ за редактиране (отваря се в нов прозорец)