Разлика между версии на „Обсебени“
(Роман за любовта, за съдбата, за познанието на отвъдното, за Бога и за хората, опитали да прескочат Стената между Живота и Неживота) |
(+2 quote fix(es)) |
||
(Не е показана една междинна версия от същия потребител) | |||
Ред 1: | Ред 1: | ||
{{Инфокутия произведение | {{Инфокутия произведение | ||
− | | име | + | | име = Обсебени |
− | | име в оригинал | + | | име в оригинал = |
− | | други-имена | + | | други-имена = |
− | | език | + | | език = |
− | | автор | + | | автор = Христо Буковски |
− | | издадена-година | + | | издадена-година = 2009 |
− | | издадена-държава | + | | издадена-държава = |
− | | жанр | + | | жанр = психологическа фантастика |
− | | вид-изкуство | + | | вид-изкуство = литература |
− | | вид | + | | вид = роман |
− | | цикъл | + | | цикъл = |
− | | предходно | + | | предходно = |
− | | следващо | + | | следващо = |
− | | бележки | + | | бележки = |
}} | }} | ||
'''„Обсебени“''' е роман от писателя [[Христо Буковски]] в жанра [[психологическа фантастика]]. | '''„Обсебени“''' е роман от писателя [[Христо Буковски]] в жанра [[психологическа фантастика]]. | ||
Ред 19: | Ред 19: | ||
== Сюжет == | == Сюжет == | ||
− | Главен герой на романа е известната през 70-те години на миналия век столична журналистка Славка (фамилията е спестена заради живите й родственици, които не желаят тази история да се разказва). След внезапната смърт на много по-младия си съпруг - неосъществен разказвач на приказки, - тя неочаквано за самата себе си започва да пише неговите послания към нея. Всичко започва след неин опит за самоубийство - като подарък за първия й вдовишки рожден ден. В голямата тетрадка, която той е подготвил за бъдещите си творби, и с приготвената от него писалка за тази цел, тя опитва да пише своя статия. Но преди още да е започнала, ръката й става неподвластна на волята й и изписва станен текст, без сама да схваща какъв всъщност е той. Така започва един - и тъжен, и игрив - диалог между нея и покойния й мъж: за любовта им, за изживяната ревност и непостигнатите мечти. Най-странното е, че дори нейните реплики се изписват сами, без тя да е наясно за какво става реч. А тя е завършила философия в сталинско време, безусловна материалистка е, поради което недоумява какво става и търси помощта на свой млад колега (авторът на повествованието), за да четат заедно записаното и да го обсъждат. Междувременно | + | Главен герой на романа е известната през 70-те години на миналия век столична журналистка Славка (фамилията е спестена заради живите й родственици, които не желаят тази история да се разказва). След внезапната смърт на много по-младия си съпруг - неосъществен разказвач на приказки, - тя неочаквано за самата себе си започва да пише неговите послания към нея. Всичко започва след неин опит за самоубийство - като подарък за първия й вдовишки рожден ден. В голямата тетрадка, която той е подготвил за бъдещите си творби, и с приготвената от него писалка за тази цел, тя опитва да пише своя статия. Но преди още да е започнала, ръката й става неподвластна на волята й и изписва станен текст, без сама да схваща какъв всъщност е той. Така започва един - и тъжен, и игрив - диалог между нея и покойния й мъж: за любовта им, за изживяната ревност и непостигнатите мечти. Най-странното е, че дори нейните реплики се изписват сами, без тя да е наясно за какво става реч. А тя е завършила философия в сталинско време, безусловна материалистка е, поради което недоумява какво става и търси помощта на свой млад колега (авторът на повествованието), за да четат заедно записаното и да го обсъждат. Междувременно „разговорът“ в тетрадката (а скоро той преминава в нови и нови тетрадки) задълбочава към темата за отвъдното. Дори сам Бог се включва в него - вероятно отигран от покойния като приказен герой, наред с още сума чудати персонажи, които също се включват в разговора. Попътно в текста се появяват ненаписаните приживе приказки за Доброто и Злото на покойния, които непрекъснато се следват и преследват... |
− | Но не само тази странна спиритична игра е обсебила автора и неговата героиня. Като активни журналисти, те са въвлечени и в една от мистификациите на времето. Увлечени в нея, те си дават сметка, че навярно са | + | Но не само тази странна спиритична игра е обсебила автора и неговата героиня. Като активни журналисти, те са въвлечени и в една от мистификациите на времето. Увлечени в нея, те си дават сметка, че навярно са „прихванати“ от службите, но не могат просто да се измъкнат... |
== Публикации == | == Публикации == |
Текуща версия към 13:31, 3 декември 2012
Обсебени | |
Автор(и): | Христо Буковски |
---|---|
Първо издание: | 2009 г. |
Жанр(ове): | психологическа фантастика |
Изкуство: | литература |
Вид: | роман |
„Обсебени“ е роман от писателя Христо Буковски в жанра психологическа фантастика.
Сюжет[редактиране]
Главен герой на романа е известната през 70-те години на миналия век столична журналистка Славка (фамилията е спестена заради живите й родственици, които не желаят тази история да се разказва). След внезапната смърт на много по-младия си съпруг - неосъществен разказвач на приказки, - тя неочаквано за самата себе си започва да пише неговите послания към нея. Всичко започва след неин опит за самоубийство - като подарък за първия й вдовишки рожден ден. В голямата тетрадка, която той е подготвил за бъдещите си творби, и с приготвената от него писалка за тази цел, тя опитва да пише своя статия. Но преди още да е започнала, ръката й става неподвластна на волята й и изписва станен текст, без сама да схваща какъв всъщност е той. Така започва един - и тъжен, и игрив - диалог между нея и покойния й мъж: за любовта им, за изживяната ревност и непостигнатите мечти. Най-странното е, че дори нейните реплики се изписват сами, без тя да е наясно за какво става реч. А тя е завършила философия в сталинско време, безусловна материалистка е, поради което недоумява какво става и търси помощта на свой млад колега (авторът на повествованието), за да четат заедно записаното и да го обсъждат. Междувременно „разговорът“ в тетрадката (а скоро той преминава в нови и нови тетрадки) задълбочава към темата за отвъдното. Дори сам Бог се включва в него - вероятно отигран от покойния като приказен герой, наред с още сума чудати персонажи, които също се включват в разговора. Попътно в текста се появяват ненаписаните приживе приказки за Доброто и Злото на покойния, които непрекъснато се следват и преследват... Но не само тази странна спиритична игра е обсебила автора и неговата героиня. Като активни журналисти, те са въвлечени и в една от мистификациите на времето. Увлечени в нея, те си дават сметка, че навярно са „прихванати“ от службите, но не могат просто да се измъкнат...