Разлика между версии на „Хелиана Стоичкова“
Ред 20: | Ред 20: | ||
Хелиана Стоичкова е автор на сборници с разкази, които съдържат фантастични сюжети. | Хелиана Стоичкова е автор на сборници с разкази, които съдържат фантастични сюжети. | ||
− | '''Абсурдите на Гана По''', 2001 г., разкази | + | '''Абсурдите на Гана По''', 2001 г., разкази. |
Първият сборник с разкази е и дебютна книга. Той е в по-голяма степен организиран около абсурдността на определени функционалности на битието и фантастичните елементи са по-слабо доловими. Въпреки това, като първа книга, бележи определена посока на наратива, която впоследствие се доразвива в следващите книги с разкази тъй като част от персонажите преминават от книга в книга и понякога отделни сюжети се сливат в нови истории. | Първият сборник с разкази е и дебютна книга. Той е в по-голяма степен организиран около абсурдността на определени функционалности на битието и фантастичните елементи са по-слабо доловими. Въпреки това, като първа книга, бележи определена посока на наратива, която впоследствие се доразвива в следващите книги с разкази тъй като част от персонажите преминават от книга в книга и понякога отделни сюжети се сливат в нови истории. | ||
− | '''Кабинковият лифт''',2018 г., разкази | + | '''Кабинковият лифт''',2018 г., разкази. |
Вторият сборник съдържа фантастични разкази, някои от които са продължение на истории от първия сборник. Гана По вече е изобличена и нейната история ще продължи нататък в следващите сборници като все по-абсурден и драстичен образ. Това има отношение и към първия роман на Хелиана Стоичкова, тъй като там тя вече придобива пълнокръвен образ на неприятна и дистопична аномалия. В този сборник има разкази, които засягат теми от роботиката /Т5/, модерни течения в науката /Докси/ и абстрактни погледи към света, което ги прави фантастични. Книгата еклектично ги представя редом с други наративи, които не са фантастични, но обединява част от историите посредтвом връзки между отделните сюжети като събира персонажите на едно място в определен отрязък от време и пространство за да даде тласък на нови продължения. | Вторият сборник съдържа фантастични разкази, някои от които са продължение на истории от първия сборник. Гана По вече е изобличена и нейната история ще продължи нататък в следващите сборници като все по-абсурден и драстичен образ. Това има отношение и към първия роман на Хелиана Стоичкова, тъй като там тя вече придобива пълнокръвен образ на неприятна и дистопична аномалия. В този сборник има разкази, които засягат теми от роботиката /Т5/, модерни течения в науката /Докси/ и абстрактни погледи към света, което ги прави фантастични. Книгата еклектично ги представя редом с други наративи, които не са фантастични, но обединява част от историите посредтвом връзки между отделните сюжети като събира персонажите на едно място в определен отрязък от време и пространство за да даде тласък на нови продължения. | ||
− | '''Централно Управление Запознанства''',2020 г., разкази | + | '''Централно Управление Запознанства''',2020 г., разкази. |
В тази книга фанстастичните разкази не са дистопични. Те отново съществуват в еклектичен тематичен сбор като много голям акцент има върху абсурдността. Едноименният разказ представя неопределено във времето бъдеще, в което важат различни правила на общуване. Той има хумористичен характер. В тази книга са и фантастичните разкази "Мисия централна нервна система", "Таен клуб" и "Курсова работа", които в следващите сборници имат продължения или тематично са доравити в нови истории. | В тази книга фанстастичните разкази не са дистопични. Те отново съществуват в еклектичен тематичен сбор като много голям акцент има върху абсурдността. Едноименният разказ представя неопределено във времето бъдеще, в което важат различни правила на общуване. Той има хумористичен характер. В тази книга са и фантастичните разкази "Мисия централна нервна система", "Таен клуб" и "Курсова работа", които в следващите сборници имат продължения или тематично са доравити в нови истории. | ||
− | '''Леко съм мъртъв''', 2020 г., разкази | + | '''Леко съм мъртъв''', 2020 г., разкази. |
− | Заедно под Слънцето, 2021 г., разкази | + | Заедно под Слънцето, 2021 г., разкази. |
− | Вечерно купе, 2022 г., разкази | + | Вечерно купе, 2022 г., разкази. |
Ред 44: | Ред 44: | ||
− | Общества на абсурда, 2021, роман | + | Общества на абсурда, 2021, роман. |
Версия от 07:45, 7 август 2023
Хелиана Стоичкова е родена през 1980 г. в София. Автор е на многобройни разкази, романи и материали с фантастични сюжети. Завършила е Публична реч, работила е над докторантура по драматургия в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов".
Биография
Произведения
Хелиана Стоичкова е автор на 29 книги. Част от тях са дълга поредица от детски приказни сюжети развити в обрамчени приказки. В тях могат да бъдат открити и фантастични елементи като "другата страна на действителността" представена като успоредно съществуваща на реалният свят. Съобразени със спецификата на детската аудитория приказките са положителни и отделят много внимание на посланията, морала и поуките.
В областта на фантастиката Хелиана Стоичкова има многобройни разкази и сюжети, които ходят по ръба на действителността, в огромна степен в областта на абсурдното и не малка част от текстовете са дистопични. Те демонстрират фрактури на определени явления като ги интерпретират на някои места пруз хумористични сюжети, а на други изобличително.
Разкази
Хелиана Стоичкова е автор на сборници с разкази, които съдържат фантастични сюжети.
Абсурдите на Гана По, 2001 г., разкази. Първият сборник с разкази е и дебютна книга. Той е в по-голяма степен организиран около абсурдността на определени функционалности на битието и фантастичните елементи са по-слабо доловими. Въпреки това, като първа книга, бележи определена посока на наратива, която впоследствие се доразвива в следващите книги с разкази тъй като част от персонажите преминават от книга в книга и понякога отделни сюжети се сливат в нови истории.
Кабинковият лифт,2018 г., разкази. Вторият сборник съдържа фантастични разкази, някои от които са продължение на истории от първия сборник. Гана По вече е изобличена и нейната история ще продължи нататък в следващите сборници като все по-абсурден и драстичен образ. Това има отношение и към първия роман на Хелиана Стоичкова, тъй като там тя вече придобива пълнокръвен образ на неприятна и дистопична аномалия. В този сборник има разкази, които засягат теми от роботиката /Т5/, модерни течения в науката /Докси/ и абстрактни погледи към света, което ги прави фантастични. Книгата еклектично ги представя редом с други наративи, които не са фантастични, но обединява част от историите посредтвом връзки между отделните сюжети като събира персонажите на едно място в определен отрязък от време и пространство за да даде тласък на нови продължения.
Централно Управление Запознанства,2020 г., разкази. В тази книга фанстастичните разкази не са дистопични. Те отново съществуват в еклектичен тематичен сбор като много голям акцент има върху абсурдността. Едноименният разказ представя неопределено във времето бъдеще, в което важат различни правила на общуване. Той има хумористичен характер. В тази книга са и фантастичните разкази "Мисия централна нервна система", "Таен клуб" и "Курсова работа", които в следващите сборници имат продължения или тематично са доравити в нови истории.
Леко съм мъртъв, 2020 г., разкази.
Заедно под Слънцето, 2021 г., разкази.
Вечерно купе, 2022 г., разкази.
Романи
Общества на абсурда, 2021, роман.