Редактиране на „Александър Денков“

Направо към: навигация, търсене

Внимание: Не сте влезли в системата. Ако направите редакция IP-адресът Ви ще бъде публично видим. Ако влезете или си създадете акаунт, редакциите Ви ще бъдат свързани с потребителското Ви име, заедно с други преимущества.

Редакцията може да бъде върната. Прегледайте долното сравнение и се уверете, че наистина искате да го направите. След това съхранете страницата, за да извършите връщането.
Текуща версия Вашият текст
Ред 1: Ред 1:
 
{{Инфокутия личност
 
{{Инфокутия личност
| лични = {{Инфокутия вложка личност-лични
+
| име             = Александър Денков
| име = Александър Денков
+
| име-оригинал   =
| име-оригинал =
+
| име-категории   = Денков, Александър
| име-категории = Денков, Александър
+
| описание       =  
| ник =
+
| портрет         =  
| описание =  
+
| px             = 200
| портрет =  
+
| портрет-текст   =  
| px = 200
+
| наставка        =
| портрет-текст =  
+
| роден-ден       = 15
| пол = м
+
| роден-месец     = септември
| професия =
+
| роден-година   = 1925
| националност =
+
| роден-град     = Прага
}}
+
| роден-регион   =  
| координати = {{Инфокутия вложка личност-координати
+
| роден-държава   = Чехия
| адрес =
+
| починал-ден     = 31
| е-майл =
+
| починал-месец   = март
| уебсайт =
+
| починал-година = 1972
}}
+
| починал-град   = София
| био = {{Инфокутия вложка личност-био
+
| починал-регион =  
| роден-ден = 15
+
| починал-държава =  
| роден-месец = септември
+
| починал-от     =  
| роден-година = 1925
+
| националност    =
| роден-град = Прага
+
| още-данни      = {{Инфокутия вложка художник
| роден-регион =  
+
  | творил-начало   =  
| роден-държава = Чехия
+
  | творил-край     =  
| починал-ден = 31
+
  | псевдоним       =  
| починал-месец = март
+
  | жанр           = [[научна фантастика]], [[фентъзи]]
| починал-година = 1972
+
  | теми           =  
| починал-град = София
+
  | стил           =  
| починал-регион =  
+
  | област         = илюстрация
| починал-държава =  
+
  | основна-творба =  
| починал-от =  
+
  | други-професии  =  
}}
 
| дейности = {{Инфокутия вложка художник
 
| творил-начало =  
 
| творил-край =  
 
| псевдоним =  
 
| жанр = научна фантастика, фентъзи
 
| теми =  
 
| стил =  
 
| област = илюстрация
 
| основна-творба =  
 
| други-професии =
 
}}
 
| бележки = {{Инфокутия вложка личност-бележки
 
  | бележки =  
 
 
}}
 
}}
 +
| уебсайт        =
 +
| бележки        =
 
}}
 
}}
  
'''Александър Гаврилов Денков''' е голям български художник, с ценен принос в развитието на модерното българско изкуство, преди всичко в областта на съвременната илюстрация и кногооформление, с основна роля за развитието на научнофантастичната илюстрация в България
+
'''Александър Гаврилов Денков''' е голям български художник, с ценен принос в развитието на модерното българско изкуство, преди всичко в областта на съвременната илюстрация и кногооформление, с основна роля за развитието на научнофантастичната илюстрация в България.
  
 
== Биография ==
 
== Биография ==
  
Роден е на [[15 септември]] [[1925 г.]] в Прага, Чехия.
+
Роден е на [[15 септември]] [[1925 г.]] в Прага, Чехия.  
  
 
Още през ученическите си години показва завидно майсторство при пресъздаване на човешката фигура и природа, зряло умение да се справя с трудни ракурси и състояния, да борави със стилизации на формите. Подтикван от своя гимназиален преподавател по рисуване Тома Григоров и присъединил се към среда с подобни на неговите интереси, Денков рисува романите в картини ''„Храбрият ескимос“'' и ''„Бан Янука“'' за [[Вестник Чуден свят|в. „Чуден свят“]] (този вестник с главен редактор Никола Котов излиза от юни [[1940 г.]]). Любовта към приключенията, новото, неизвестното е характерна и за ранните години на Александър Денков, когато заедно с Петър Трантеев (един от пионерите на пещерното проучване в България) учредяват скаутска организация „Чегань“ и през [[1934 г.]] проникват в галериите на пещерата Темната дупка. На един от изходите на пещерата, за доказателство за мъчния преход, изчукват в камъка герба на тяхната организация.
 
Още през ученическите си години показва завидно майсторство при пресъздаване на човешката фигура и природа, зряло умение да се справя с трудни ракурси и състояния, да борави със стилизации на формите. Подтикван от своя гимназиален преподавател по рисуване Тома Григоров и присъединил се към среда с подобни на неговите интереси, Денков рисува романите в картини ''„Храбрият ескимос“'' и ''„Бан Янука“'' за [[Вестник Чуден свят|в. „Чуден свят“]] (този вестник с главен редактор Никола Котов излиза от юни [[1940 г.]]). Любовта към приключенията, новото, неизвестното е характерна и за ранните години на Александър Денков, когато заедно с Петър Трантеев (един от пионерите на пещерното проучване в България) учредяват скаутска организация „Чегань“ и през [[1934 г.]] проникват в галериите на пещерата Темната дупка. На един от изходите на пещерата, за доказателство за мъчния преход, изчукват в камъка герба на тяхната организация.
Ред 61: Ред 49:
 
След [[1950 г.]] Александър Денков започва все по-активно да фигурира между художниците, които се ориентират към областта на илюстрацията и оформлението на книгата. Сериозни постижения от ранния му период са „Януарско гнездо“ и „Повест за една гора“ от Емилиян Станев, „Атомино“ от Марчело Арджили, „Всемогъщият човек“ от Камен Калчев, „Радост в къщи“ от Илия Волен.
 
След [[1950 г.]] Александър Денков започва все по-активно да фигурира между художниците, които се ориентират към областта на илюстрацията и оформлението на книгата. Сериозни постижения от ранния му период са „Януарско гнездо“ и „Повест за една гора“ от Емилиян Станев, „Атомино“ от Марчело Арджили, „Всемогъщият човек“ от Камен Калчев, „Радост в къщи“ от Илия Волен.
  
През [[1957 г.]] е художник-сценограф на първата постановка на „Железният светилник“ и „Преспанските камбани“ от Димитър Талев в Театъра на въоръжените сили (днес: Театър на Българската армия). През [[1958 г.]] е художник-постановчик на игралния филм „Законът на морето“ и взема участие като художник при заснемане на филмите „Слънцето и сянката“ и „Звезди“.
+
През [[1957 г.]] е художник-сценограф на първата постановка на „Железният светилник“ и „Преспанските камбани“ от Димитър Талев в Театъра на въоръжените сили (днес: Театър на Българската армия). През [[1958 г.]] е художник-постановчик на игралния филм „Законът на морето“ и взема участие като художник при заснемане на филмите „Слънцето и сянката“ и „Звезди“.  
  
След [[1960 г.]], в период на постепенно разкрепостяване на творческите форми и подходи в творческата работа, Александър Денков е сред ярките новатори в областта на илюстрацията. Прилага смели решения в детската илюстрация, създава нов тип „весела книжка“ за деца, илюстрира научнофантастична литература. Оформя поредиците на различни издателства - [[Поредица Библиотека Приключения и научна фантастика|Приключения и научна фантастика]], „Библиотека за морето“, „Морета, брегове и хора“. Става активен сътрудник на основаното тогава [[Списание Космос|списание „Космос“]], на списанията [[Списание Наша родина|Наша родина]]и „Дружба“, [[Списание Наука и техника за младежта|Наука и техника за младежта]]и мн. др. Въвежда ново отношение към научната илюстрация, илюстрира учебник по зоология, ръководство по леководолазен спорт и проекти за леководолазни костюми.
+
След [[1960 г.]], в период на постепенно разкрепостяване на творческите форми и подходи в творческата работа, Александър Денков е сред ярките новатори в областта на илюстрацията. Прилага смели решения в детската илюстрация, създава нов тип „весела книжка“ за деца, илюстрира научнофантастична литература. Оформя поредиците на различни издателства - [[Поредица Библиотека Приключения и научна фантастика|„Приключения и научна фантастика“]], „Библиотека за морето“, „Морета, брегове и хора“. Става активен сътрудник на основаното тогава [[Списание Космос|списание „Космос“]], на списанията [[Списание Наша родина|„Наша родина“]] и „Дружба“, [[Списание Наука и техника за младежта|„Наука и техника за младежта“]] и мн. др. Въвежда ново отношение към научната илюстрация, илюстрира учебник по зоология, ръководство по леководолазен спорт и проекти за леководолазни костюми.
  
 
Александър Денков е сред пионерите на пещерното проучване и подводния спорт у нас, на подводната археология; заедно с инж. Антон Беджев извършват подводни изследвания за поставяне на сонда и търсене на нефтен шелф в Черно море. Заедно с инж. Беджев осъществяват най-дълбокото дотогава спускане (62 метра) във вода. Съдейства за създаване на първата работилница за леководолазни съоръжения, участва в експедиции и при първия български експеримент с подводна лаболатория и дом „Шелф 1“ - осъществен през [[1968 г.|1968]]-[[1970 г.]] Александър Денков е първият проникнал в кладенците на Мрачното езеро и други водни пространства в пещерата Темната дупка с подсигуряваща го група пещерняци – Петър Трантеев, Таньо Мичев, Стоице Андреев, Христо Делчев. Групата засича фатално забавяне на Денков, но все пак той излиза обратно, с кръв по маската, но емоционално споделящ впечатленията си: „Фантастично!“
 
Александър Денков е сред пионерите на пещерното проучване и подводния спорт у нас, на подводната археология; заедно с инж. Антон Беджев извършват подводни изследвания за поставяне на сонда и търсене на нефтен шелф в Черно море. Заедно с инж. Беджев осъществяват най-дълбокото дотогава спускане (62 метра) във вода. Съдейства за създаване на първата работилница за леководолазни съоръжения, участва в експедиции и при първия български експеримент с подводна лаболатория и дом „Шелф 1“ - осъществен през [[1968 г.|1968]]-[[1970 г.]] Александър Денков е първият проникнал в кладенците на Мрачното езеро и други водни пространства в пещерата Темната дупка с подсигуряваща го група пещерняци – Петър Трантеев, Таньо Мичев, Стоице Андреев, Христо Делчев. Групата засича фатално забавяне на Денков, но все пак той излиза обратно, с кръв по маската, но емоционално споделящ впечатленията си: „Фантастично!“
  
В периода [[1964 г.|1964]]-[[1966 г.]] е назначен за художник в [[Издателство Народна младеж|издателство „Народна младеж“]]. През [[1967 г.]] е награден с орден „Кирил и Методий“, ІІ степен. Работи като художник-постановчик на филмите „[[Бягаща по вълните]]“ и „Петимата от Моби Дик“.
+
В периода [[1964 г.|1964]]-[[1966 г.]] е назначен за художник в [[Издателство Народна младеж|издателство „Народна младеж“]]. През [[1967 г.]] е награден с орден „Кирил и Методий“, ІІ степен. Работи като художник-постановчик на филмите „[[Бягаща по вълните]]“ и „Петимата от Моби Дик“.  
  
 
През [[1968 г.]] е учредена наградата „Борис Ангелушев“ за постижения в областта на илюстрациията и оформлението на книгата. Александър Денков е първият носител на тази най-голяма национална награда в споменатата област. Подобно признание за ролята на художника и мястото му в културата на България е и утвърждаване на неговите естетически принципи за модерен стил, за творчески синтез между текста и словото, постигнато с актуалните средства на времето. Пътят на Денков съвсем не е без трудности – [[Георги Марков]] споменава в своите „Задгранични репортажи“, че когато Денков илюстрира неговия роман „[[Победителите на Аякс]]“ и рисува там една пола над коленете на жената, това предизвиква специално заседание в ЦК на ДКМС, където на художника е дадена възможност да оправдае деянието си, като коригира рисунката.
 
През [[1968 г.]] е учредена наградата „Борис Ангелушев“ за постижения в областта на илюстрациията и оформлението на книгата. Александър Денков е първият носител на тази най-голяма национална награда в споменатата област. Подобно признание за ролята на художника и мястото му в културата на България е и утвърждаване на неговите естетически принципи за модерен стил, за творчески синтез между текста и словото, постигнато с актуалните средства на времето. Пътят на Денков съвсем не е без трудности – [[Георги Марков]] споменава в своите „Задгранични репортажи“, че когато Денков илюстрира неговия роман „[[Победителите на Аякс]]“ и рисува там една пола над коленете на жената, това предизвиква специално заседание в ЦК на ДКМС, където на художника е дадена възможност да оправдае деянието си, като коригира рисунката.
Ред 73: Ред 61:
 
Фактически обаче графичната естетика и пластика на Денков се явява едно от най-силните явления в модерната българска култура на ХХ век. Художникът се интересува от всичко, което е свързано с текста, изучава и прогнозира форми, копира и развива артефакти от миналото, насища и експериментира с графичните структури и афинитет. Чрез неговите смели експерименти в българската илюстрация навлиза ново мислене и е трасиран път за новаторски подходи. Художникът е смел и в общественото си поведение – именно той предлага също незавършилия Художествена академия Борис Димовски за член на Съюза на българските художници. Не се стеснява в издателство „Народна младеж“ да отхвърля утвърдени, но конюнктюрни художници, а да възлага работа на нетрадиционни, понякога специално издирвани от него явления.
 
Фактически обаче графичната естетика и пластика на Денков се явява едно от най-силните явления в модерната българска култура на ХХ век. Художникът се интересува от всичко, което е свързано с текста, изучава и прогнозира форми, копира и развива артефакти от миналото, насища и експериментира с графичните структури и афинитет. Чрез неговите смели експерименти в българската илюстрация навлиза ново мислене и е трасиран път за новаторски подходи. Художникът е смел и в общественото си поведение – именно той предлага също незавършилия Художествена академия Борис Димовски за член на Съюза на българските художници. Не се стеснява в издателство „Народна младеж“ да отхвърля утвърдени, но конюнктюрни художници, а да възлага работа на нетрадиционни, понякога специално издирвани от него явления.
  
В този период е работел над „Литовски народни приказки“, „Мъдростта на древните митове“ от Здравко Петров и Цветан Стоянов, „Имало едно време“ на Ангел Каралийчев и др.
+
В този период е работел над „Литовски народни приказки“, „Мъдростта на древните митове“ от Здравко Петров и Цветан Стоянов, „Имало едно време“ на Ангел Каралийчев и др.  
  
Още през [[1964 г.]] Александър Денков споделя на страниците на сп. „Изкуство“ (кн. 1, с. 22-25): ''„... продължителното служене с думите ни е отдалечило от самата действителност и затова ние постоянно търсим средства, чрез които да си припомним действителността, а не да изкривяваме нашите отношения към нея. И така, смисълът на илюстрацията е в подкрепа на словото - да получим информация за формата и емоционален коментар, които обобщават тенденциите в действията и състоянията, определени от самото слово.“'' Като експериментатор и художник на дръзки решения го възприема критиката.
+
Още през [[1964 г.]] Александър Денков споделя на страниците на сп. „Изкуство“ (кн. 1, с. 22-25): ''„... продължителното служене с думите ни е отдалечило от самата действителност и затова ние постоянно търсим средства, чрез които да си припомним действителността, а не да изкривяваме нашите отношения към нея. И така, смисълът на илюстрацията е в подкрепа на словото - да получим информация за формата и емоционален коментар, които обобщават тенденциите в действията и състоянията, определени от самото слово.“'' Като експериментатор и художник на дръзки решения го възприема критиката.  
  
През [[1968 г.]] завършва илюстрациите си към „Илиада“ на Омир.
+
През [[1968 г.]] завършва илюстрациите си към „Илиада“ на Омир.  
  
В периода [[1970 г.|1970]]-[[1972 г.]] Александър Денков осъществява серии проекти за пощенски марки, разширява творческата си област с работа в монументално-декоративното оформление: фасадата на Художествената галерия в Разград, Аерогара Варна, обществени сгради в Сливен, Кубрат, Каблешково, Бургас.
+
В периода [[1970 г.|1970]]-[[1972 г.]] Александър Денков осъществява серии проекти за пощенски марки, разширява творческата си област с работа в монументално-декоративното оформление: фасадата на Художествената галерия в Разград, Аерогара Варна, обществени сгради в Сливен, Кубрат, Каблешково, Бургас.  
  
 
През [[1972 г.]] е награден за участието си в Международната изложба за изкуство на книгата Лайпциг '72.
 
През [[1972 г.]] е награден за участието си в Международната изложба за изкуство на книгата Лайпциг '72.
  
Умира в София на [[31 март]] [[1972 г.]] Посмъртно е удостоен със званието „Заслужил художник“ през май същата година. Пет години по-късно е удостоен посмъртно със златен медал на Международната изложба за изкуство на книгата Лайпциг '77.
+
Умира в София на [[31 март]] [[1972 г.]] Посмъртно е удостоен със званието „Заслужил художник“ през май същата година. Пет години по-късно е удостоен посмъртно със златен медал на Международната изложба за изкуство на книгата Лайпциг '77.  
  
По идея на приятеля му Петър Трантеев и журналиста Ясен Антов пред входа на пещерата Темната дупка е поставена паметна плоча в памет на Александър Денков. За тази цел те поставят в Съюза на българските художници кутия за събиране на средства и когато за няколко месеца чрез нея постъпват едва 15–тина лева, заплащат разноските сами и с други пещерняци и активни туристи.
+
По идея на приятеля му Петър Трантеев и журналиста Ясен Антов пред входа на пещерата Темната дупка е поставена паметна плоча в памет на Александър Денков. За тази цел те поставят в Съюза на българските художници кутия за събиране на средства и когато за няколко месеца чрез нея постъпват едва 15–тина лева, заплащат разноските сами и с други пещерняци и активни туристи.  
  
 
== Приноси към фантастиката ==
 
== Приноси към фантастиката ==
Ред 96: Ред 84:
 
** Камен Калчев. ''„Всемогъщият човек“''. София, [[Издателство Български писател|Български писател]]. 104 стр.
 
** Камен Калчев. ''„Всемогъщият човек“''. София, [[Издателство Български писател|Български писател]]. 104 стр.
 
* [[1956 г.]]
 
* [[1956 г.]]
** [[Божидар Божилов]]. ''„[[С ракетата LZ на Луната (Издателство Български писател, 1956)|С ракетата LZ на Луната]]“''. София, Български писател, 1956.128 стр.
+
** [[Божидар Божилов]]. ''„[[С ракетата LZ на Луната (Издателство Български писател, 1956)|С ракетата LZ на Луната]]“''. София, Български писател, 1956. 128 стр.
 
* [[1959 г.]]
 
* [[1959 г.]]
** [[Георги Марков]]. ''„[[Победителите на Аякс (Издателство Народна младеж, 1959)|Победителите на Аякс]]“''. София, [[Издателство Народна младеж|Народна младеж]], 1959.136 стр.
+
** [[Георги Марков]]. ''„[[Победителите на Аякс (Издателство Народна младеж, 1959)|Победителите на Аякс]]“''. София, [[Издателство Народна младеж|Народна младеж]], 1959. 136 стр.
 
* [[1960 г.]]
 
* [[1960 г.]]
** Николай Антонов. ''„Чудното пътешествие“''. София, Бълг. художник, 1960.16 стр.
+
** Николай Антонов. ''„Чудното пътешествие“''. София, Бълг. художник, 1960. 16 стр.
 
* [[1963 г.]]
 
* [[1963 г.]]
** Александър Беляев. ''„Владетелят на света“''. София, Нар. култура, 1969.364 стр.
+
** Александър Беляев. ''„Владетелят на света“''. София, Нар. култура, 1969. 364 стр.
** Александър Полешчук. ''„Грешката на Алексей Алексеев“''. София, Нар. младеж, 1963.168 стр.
+
** Александър Полешчук. ''„Грешката на Алексей Алексеев“''. София, Нар. младеж, 1963. 168 стр.
 
* [[1964 г.]]
 
* [[1964 г.]]
** Владимир Селянов. ''„Тревога в космоса“''. София, Нар. култура, 1964.251 стр.
+
** Владимир Селянов. ''„Тревога в космоса“''. София, Нар. култура, 1964. 251 стр.
** Волф Дуриан. ''„Робър“''. София, Нар. младеж, 1964.112 стр.
+
** Волф Дуриан. ''„Робър“''. София, Нар. младеж, 1964. 112 стр.
** Карлос Раш. ''„Синята планета“''. София, Нар. култура, 1964.232 стр.
+
** Карлос Раш. ''„Синята планета“''. София, Нар. култура, 1964. 232 стр.
** Хърбърт Уелс. ''„Война на световете“''. София, Нар. култура, 1964.203 стр.
+
** Хърбърт Уелс. ''„Война на световете“''. София, Нар. култура, 1964. 203 стр.
** Хърбърт Уелс. ''„Невидимият“''. София, Нар. култура, 1964.182 стр.
+
** Хърбърт Уелс. ''„Невидимият“''. София, Нар. култура, 1964. 182 стр.
 
* [[1965 г.]]
 
* [[1965 г.]]
 
** Александър Беляев. ''„Продавач на въздух. Мъртвешка глава“''. София, Нар. култура, 1965.212 стр.
 
** Александър Беляев. ''„Продавач на въздух. Мъртвешка глава“''. София, Нар. култура, 1965.212 стр.
** Ален Бомбар. ''„Доброволен корабокрушенец“''. Варна, Държавно издателство, 1965.284 стр.
+
** Ален Бомбар. ''„Доброволен корабокрушенец“''. Варна, Държавно издателство, 1965. 284 стр.
** [[Атанас Василев Славов|Атанас Славов]]. ''„[[Факторът Х (Издателство Народна младеж, 1965)|Факторът Х]]“''. София, [[Издателство Народна младеж|Народна младеж]], 1965.192 стр.
+
** [[Атанас Василев Славов|Атанас Славов]]. ''„[[Факторът Х (Издателство Народна младеж, 1965)|Факторът Х]]“''. София, [[Издателство Народна младеж|Народна младеж]], 1965. 192 стр.
** Бенгт Даниелсон. ''„Големият риск“''. Варна, Държ. издателство, 1965.208 стр.
+
** Бенгт Даниелсон. ''„Големият риск“''. Варна, Държ. издателство, 1965. 208 стр.
** Джон Колдуел. ''„Отчаяно пътешествие“''. Варна, Държ. издателство, 1965.264 стр.
+
** Джон Колдуел. ''„Отчаяно пътешествие“''. Варна, Държ. издателство, 1965. 264 стр.
** Георги Мартинов. ''„Калисто“''. София, Нар. култура, 1966.233 стр.
+
** Георги Мартинов. ''„Калисто“''. София, Нар. култура, 1966. 233 стр.
 
* [[1966 г.]]
 
* [[1966 г.]]
** Рей Бредбъри. ''„451 градуса по Фаренхайт“''. София, Нар. култура, 1966.160 стр.
+
** Рей Бредбъри. ''„451 градуса по Фаренхайт“''. София, Нар. култура, 1966. 160 стр.
** Ърнест Колдуел. ''„Джени, жена по природа“''. Варна, Държ. издателство, 1966.156 стр.
+
** Ърнест Колдуел. ''„Джени, жена по природа“''. Варна, Държ. издателство, 1966. 156 стр.
 
* [[1967 г.]]
 
* [[1967 г.]]
** Николай Мизийски. ''„Аз на Марс“''. Варна, Държ. издателство, 1967.156 стр.
+
** Николай Мизийски. ''„Аз на Марс“''. Варна, Държ. издателство, 1967. 156 стр.
 
* [[1968 г.]]
 
* [[1968 г.]]
** Гордън Диксън. ''„Тайна под морето“''. Варна, Държ. издателство, 1968.112 стр.
+
** Гордън Диксън. ''„Тайна под морето“''. Варна, Държ. издателство, 1968. 112 стр.
** [[Здравко Петров]] и [[Цветан Стоянов]]. ''„Мъдростта на древните митове“''. София, Нар. младеж, 1968.192 стр.
+
** [[Здравко Петров]] и [[Цветан Стоянов]]. ''„Мъдростта на древните митове“''. София, Нар. младеж, 1968. 192 стр.
** [[Росен Василев]]. ''„[[Екипажът на лунния кораб (Издателство Български писател, 1956)|Екипажът на лунния кораб]]“''. София, [[Издателство Български писател|Български писател]], 1968.60 стр.
+
** [[Росен Василев]]. ''„[[Екипажът на лунния кораб (Издателство Български писател, 1956)|Екипажът на лунния кораб]]“''. София, [[Издателство Български писател|Български писател]], 1968. 60 стр.
 
* [[1969 г.]]
 
* [[1969 г.]]
** [[Петър Бобев]]. ''„Симба“''. Варна, Държ. издателство, 1969.176 стр.
+
** [[Петър Бобев]]. ''„Симба“''. Варна, Държ. издателство, 1969. 176 стр.
 
* [[1970 г.]]
 
* [[1970 г.]]
** Джеймс Оливър Кърууд. ''„Долината на мълчаливите. Гризли“''. София, Нар. култура, 1970.136 стр.
+
** Джеймс Оливър Кърууд. ''„Долината на мълчаливите. Гризли“''. София, Нар. култура, 1970. 136 стр.
 
* [[1971 г.]]
 
* [[1971 г.]]
** Алфред Шклярски. ''„Томек при изворите на Амазонка“''. София, Нар. култура, 1971.280 стр.
+
** Алфред Шклярски. ''„Томек при изворите на Амазонка“''. София, Нар. култура, 1971. 280 стр.
** Марчело Арджили. ''„Атомино“''. София, Бълг. писател, 1971.156 стр.
+
** Марчело Арджили. ''„Атомино“''. София, Бълг. писател, 1971. 156 стр.
** Семьон Каратов. ''„Земя на мамути. Каменният исполин“''. София, Нар. култура, 1971.264 стр.
+
** Семьон Каратов. ''„Земя на мамути. Каменният исполин“''. София, Нар. култура, 1971. 264 стр.
  
 
Сред илюстрациите му в периодичния печат могат да се посочат тези към разказа „''Не единствено съществуващите“'' ([[Списание Космос|сп. „Космос“]], [[Списание Космос/1962/4 бр.|бр. 4, 1962 г.]]).
 
Сред илюстрациите му в периодичния печат могат да се посочат тези към разказа „''Не единствено съществуващите“'' ([[Списание Космос|сп. „Космос“]], [[Списание Космос/1962/4 бр.|бр. 4, 1962 г.]]).
  
[[Категория:Художници|Денков, Александър]]
+
 
 +
[[Категория: Личности по имена - Д]]
 +
[[Категория: Художници|Денков, Александър]]

Моля, обърнете внимание на това, че всички приноси към БГ-Фантастика се публикуват при условията на Лиценз за свободна документация на GNU 1.3 или по-нов (за подробности вижте БГ-Фантастика:Авторски права). Ако не сте съгласни вашата писмена работа да бъде променяна и разпространявана без ограничения, не я публикувайте.

Също потвърждавате, че вие сте написали материала или сте използвали свободни ресурсиобществено достояние или друг свободен източник. Ако сте ползвали чужди материали, за които имате разрешение, непременно посочете източника.

Не публикувайте произведения с авторски права без разрешение!
Отказ | Помощ за редактиране (отваря се в нов прозорец)