Редактиране на „Борис Димовски“
Внимание: Не сте влезли в системата. Ако направите редакция IP-адресът Ви ще бъде публично видим. Ако влезете или си създадете акаунт, редакциите Ви ще бъдат свързани с потребителското Ви име, заедно с други преимущества.
Редакцията може да бъде върната. Прегледайте долното сравнение и се уверете, че наистина искате да го направите. След това съхранете страницата, за да извършите връщането.
Текуща версия | Вашият текст | ||
Ред 1: | Ред 1: | ||
− | + | Борис Илиев Димовски | |
− | + | Роден на 20 октомври 1925 г. в с. Яворово, Асеновградско. Починал на 26 март 2007 г. в София. | |
− | + | Завършва гимназиалното си образование в Асеновград и учи една година в Художествената академия, София, в класа на проф. Илия Бешков. | |
− | + | Работел е в областите на карикатурата, илюстрацията, монументалното живопис, сценографията, плаката и др. Важна страница в творческата му биография е съвместното им сътрудничество с писателя Радой Ралин, считано като най-смелата, антитоталитарна проява на творческо противопоставяне в българската култура срещу политическата доктрина у нас след 9. ІХ. 1944 година. | |
− | + | По известни акценти от творческата му биография са илюстрациите му към книгите "Моля заповядайте" (1966 г.) и "Люти чушки" (1968 г.) на Радой Ралин, "Невчесани мисли" (1968) от Ст. Йежи Лец, "Габровски шеги" (1970), театралните сценографии към "Импровизации от Валери Петров и Радой Ралин (1961, Сатиричен театър), "Божествена комедия" от Изидор Щок (1967, Русенски драматичен театър) и др. | |
− | + | Още със създаването на списание " Космос" е посочен в програмната статия на изданието, като един измежду художниците, на които се възлага роля в неговото развитие. С илюстрациите, които осъществява в списанието, Борис Димовски спомага за развитието на космическата тема в сатиричната рисунка. Примери за това са илюстрациите му към статията на С.Л. Валдгард "Без земно притегляне" (сп. "Космос", бр. 2, 1963 г.) и др. | |
− | + | Редица от творбите му третират теми, които са свързани с бъдещето на света, роботиката, прекомерната технологизация, урбанистика, екологическите проблеми и др. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | Завършва гимназиалното си образование в Асеновград и учи една година в Художествената академия, София, в класа на проф. Илия Бешков. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | По | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | Още със създаването на списание | ||
− | |||
− | Редица от творбите му третират теми, които са свързани с бъдещето на света, роботиката, прекомерната технологизация |