Редактиране на „Борис Димовски“
Внимание: Не сте влезли в системата. Ако направите редакция IP-адресът Ви ще бъде публично видим. Ако влезете или си създадете акаунт, редакциите Ви ще бъдат свързани с потребителското Ви име, заедно с други преимущества.
Редакцията може да бъде върната. Прегледайте долното сравнение и се уверете, че наистина искате да го направите. След това съхранете страницата, за да извършите връщането.
Текуща версия | Вашият текст | ||
Ред 1: | Ред 1: | ||
− | + | Борис Илиев Димовски | |
− | + | Роден на 20 октомври 1925 г. в с. Яворово, Асеновградско. Починал на 26 март 2007 г. в София. | |
− | + | Завършва гимназиалното си образование в Асеновград и учи една година в Художествената академия, София, в класа на проф. Илия Бешков. | |
− | + | Работел е в областите на карикатурата, илюстрацията, монументалното живопис, сценографията, плаката и др. Важна страница в творческата му биография е съвместното им сътрудничество с писателя Радой Ралин, считано като най-смелата, антитоталитарна проява на творческо противопоставяне в българската култура срещу политическата доктрина у нас след 9. ІХ. 1944 година. | |
− | + | По известни акценти от творческата му биография са илюстрациите му към книгите "Моля заповядайте" (1966 г.) и "Люти чушки" (1968 г.) на Радой Ралин, "Невчесани мисли" (1968) от Ст. Йежи Лец, "Габровски шеги" (1970), театралните сценографии към "Импровизации от Валери Петров и Радой Ралин (1961, Сатиричен театър), "Божествена комедия" от Изидор Щок (1967, Русенски драматичен театър) и др. | |
− | + | Още със създаването на списание " Космос" е посочен в програмната статия на изданието, като един измежду художниците, на които се възлага роля в неговото развитие. С илюстрациите, които осъществява в списанието, Борис Димовски спомага за развитието на космическата тема в сатиричната рисунка. Примери за това са илюстрациите му към статията на С.Л. Валдгард "Без земно притегляне" (сп. "Космос", бр. 2, 1963 г.), "Кариерата на Хари гордън" от Генчо Узунов (сп. "Космос", бр. 6, 1964 г.) и др. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | Завършва гимназиалното си образование в Асеновград и учи една година в Художествената академия, София, в класа на проф. Илия Бешков. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | По | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | Още със създаването на списание | ||
− | |||
Редица от творбите му третират теми, които са свързани с бъдещето на света, роботиката, прекомерната технологизация и автоматизация, урбанистика, екологическите проблеми и др. | Редица от творбите му третират теми, които са свързани с бъдещето на света, роботиката, прекомерната технологизация и автоматизация, урбанистика, екологическите проблеми и др. |