Редактиране на „Диви теменужки“

Направо към: навигация, търсене

Внимание: Не сте влезли в системата. Ако направите редакция IP-адресът Ви ще бъде публично видим. Ако влезете или си създадете акаунт, редакциите Ви ще бъдат свързани с потребителското Ви име, заедно с други преимущества.

Редакцията може да бъде върната. Прегледайте долното сравнение и се уверете, че наистина искате да го направите. След това съхранете страницата, за да извършите връщането.
Текуща версия Вашият текст
Ред 38: Ред 38:
 
Оруелска атмосфера - би могло да се каже след първите страници. Така е, но е и нещо по-различно. В обществения и личния живот карикатурата и гротеската се налагат още от първите садистични реклами, самите те отразяващи и налагащи зрелищтно насилие по улиците, чак до кошмарите, които тровят всекидневието и въобръжението на героите от повестта.
 
Оруелска атмосфера - би могло да се каже след първите страници. Така е, но е и нещо по-различно. В обществения и личния живот карикатурата и гротеската се налагат още от първите садистични реклами, самите те отразяващи и налагащи зрелищтно насилие по улиците, чак до кошмарите, които тровят всекидневието и въобръжението на героите от повестта.
 
Елена Александрова ни кара да присъстваме на една чудовищна мутация на човечество. Изглежда че няма надежда този апокалипсис да бъде избегнат.
 
Елена Александрова ни кара да присъстваме на една чудовищна мутация на човечество. Изглежда че няма надежда този апокалипсис да бъде избегнат.
Нито чудните пътешествията на Андрей, който благодарение на агенцията „Запознанства и приключения с миражи” пресича в един момент пътя на еврейския народ в пустинята, този на Христос или на Малкия Принц на Екзюпери. Тези изумителни преживявания още повече натежават върху извода за провала на собствената му цивилизация
+
Нито чудните пътешествията на Андрей, който благодарение на агенцията “Запознанства и приключения с миражи” пресича в един момент пътя на еврейския народ в пустинята, този на Христос или на Малкия Принц на Екзюпери. Тези изумителни преживявания още повече натежават върху извода за провала на собствената му цивилизация
 
Нито проектът на Александър, който в стремежа си да изкорени злото от корен, се връща назад във времето, за да убие младия Сталин, без да си дава сметка, той е привлечен от същата логика за управление на човечеството против която се бори.
 
Нито проектът на Александър, който в стремежа си да изкорени злото от корен, се връща назад във времето, за да убие младия Сталин, без да си дава сметка, той е привлечен от същата логика за управление на човечеството против която се бори.
 
И накрая, за да намери оптимизмът, който също е алтернатива, своета място, Елена Александрова рамкира творбата си с един пролог и епилог, за да смекчи акцентите. Историята, която току що сме прочели всъщтност е съдържанието на ръкопис, забравен от непознат младеж в спокойната атмосфера на провинциална вила…
 
И накрая, за да намери оптимизмът, който също е алтернатива, своета място, Елена Александрова рамкира творбата си с един пролог и епилог, за да смекчи акцентите. Историята, която току що сме прочели всъщтност е съдържанието на ръкопис, забравен от непознат младеж в спокойната атмосфера на провинциална вила…
Ред 44: Ред 44:
  
 
Диви теменужки, фантастична повест
 
Диви теменужки, фантастична повест
Издателство „Александъръ”, София 1992
+
Издателство “Александъръ”, София 1992
 
142 издателски странициЕ-mail: anrieta@mail.bg
 
142 издателски странициЕ-mail: anrieta@mail.bg
  
 
Жанета Узунова
 
Жанета Узунова
  
„Диви теменужки” е фантастична повест. Тя, може би, не е толково фантастична колкото бих желала да бъде, въпреки, че в нея понятието „време” е използвано съвсем свободно. Освен това, всички сме наясно, че човек живее в настоящето, но е кръвно свързан както с миналото, така и с бъдещето. Той общува със съвременниците си, но също и с необикновените личности, добили плът и кръв от легендите, историята и литературата. Понякога е трудно да се определи с кого е по-близък…
+
“Диви теменужки” е фантастична повест. Тя, може би, не е толково фантастична колкото бих желала да бъде, въпреки, че в нея понятието “време” е използвано съвсем свободно. Освен това, всички сме наясно, че човек живее в настоящето, но е кръвно свързан както с миналото, така и с бъдещето. Той общува със съвременниците си, но също и с необикновените личности, добили плът и кръв от легендите, историята и литературата. Понякога е трудно да се определи с кого е по-близък…
 
Нищо не е случайно и нищо не се губи. А законът за причинно-следствената връзка е неумолим.
 
Нищо не е случайно и нищо не се губи. А законът за причинно-следствената връзка е неумолим.
Агенцията „Запознанства и приключения с миражи” организира пътешествия във времето – преживявания с нищо несравними.
+
Агенцията “Запознанства и приключения с миражи” организира пътешествия във времето – преживявания с нищо несравними.
 
Моисей бяга с богоизбраното племе от Египет, в божествения Йерушалаим се случва едно от най-важните събитията в историята на човечеството, Малкият Принц отново идва на земята, която потъва все повече в мрака на бездуховността…
 
Моисей бяга с богоизбраното племе от Египет, в божествения Йерушалаим се случва едно от най-важните събитията в историята на човечеството, Малкият Принц отново идва на земята, която потъва все повече в мрака на бездуховността…
 
Желанието ми е тази колкото фантастична, толкова и реалистична повест да допринесе за спасението на нашия прекрасен дом – Земята.
 
Желанието ми е тази колкото фантастична, толкова и реалистична повест да допринесе за спасението на нашия прекрасен дом – Земята.
 
От автора
 
От автора
 
-->
 
-->

Моля, обърнете внимание на това, че всички приноси към БГ-Фантастика се публикуват при условията на Лиценз за свободна документация на GNU 1.3 или по-нов (за подробности вижте БГ-Фантастика:Авторски права). Ако не сте съгласни вашата писмена работа да бъде променяна и разпространявана без ограничения, не я публикувайте.

Също потвърждавате, че вие сте написали материала или сте използвали свободни ресурсиобществено достояние или друг свободен източник. Ако сте ползвали чужди материали, за които имате разрешение, непременно посочете източника.

Не публикувайте произведения с авторски права без разрешение!
Отказ | Помощ за редактиране (отваря се в нов прозорец)