Редактиране на „Лили Димкова“
Внимание: Не сте влезли в системата. Ако направите редакция IP-адресът Ви ще бъде публично видим. Ако влезете или си създадете акаунт, редакциите Ви ще бъдат свързани с потребителското Ви име, заедно с други преимущества.
Редакцията може да бъде върната. Прегледайте долното сравнение и се уверете, че наистина искате да го направите. След това съхранете страницата, за да извършите връщането.
Текуща версия | Вашият текст | ||
Ред 54: | Ред 54: | ||
Родена е на [[16 юли]] [[1932 г.]] в гр. Стара Загора. Дъщеря е на народния лечител Петър Димков. Завършила е театрална декорация във ВИИИ „Н. Павлович“ през [[1957 г.]] в класа на проф. Георги Каракашев. Работи като сценограф в Габровския театър и като художествен редактор в [[Издателство Наука и изкуство|издателство „Наука и изкуство“]], поставя сценични оформления в различни театри на страната, а също е художник на костюмите на филмите „Рицар без броня“, „Шведски крале“, „Един снимачен ден“, „Сбогом, приятели“, „Върви в следите“, „Необходимият грешник“. Освен художник в театьра и киното, работи и по оформление на книги. | Родена е на [[16 юли]] [[1932 г.]] в гр. Стара Загора. Дъщеря е на народния лечител Петър Димков. Завършила е театрална декорация във ВИИИ „Н. Павлович“ през [[1957 г.]] в класа на проф. Георги Каракашев. Работи като сценограф в Габровския театър и като художествен редактор в [[Издателство Наука и изкуство|издателство „Наука и изкуство“]], поставя сценични оформления в различни театри на страната, а също е художник на костюмите на филмите „Рицар без броня“, „Шведски крале“, „Един снимачен ден“, „Сбогом, приятели“, „Върви в следите“, „Необходимият грешник“. Освен художник в театьра и киното, работи и по оформление на книги. | ||
− | Имала е изложби в София ([[1974 г.|1974]], [[1977 г.|1977]]), в Ню Йорк (в Музея на | + | Имала е изложби в София ([[1974 г.|1974]], [[1977 г.|1977]]), в Ню Йорк (в Музея на Николай Рьорих) и Сан Франциско ([[1979 г.]]), в Берлин ([[1980 г.]]) и др. |
Работи в областта на живописта в техниката на масления пастел. Тема на творбите й са духовни символи на нашата легендарна или научна история — Орфей, Боян Мага, богомилите, Отец Паисий, Йоан Кукузел, Свети Иван Рилски, Васил Левски, Ботев, Петър Дънов и др. Стреми се да показва аурата на човешкото излъчване, на хармонията и добротата. „Аз съм изключително верующа, но не религиозна“ - казва художничката в интервю пред [[Списание Усури|сп. „Усури“]]. - „За мен Бог е любов, Бог е мъдрост, Бог е истина. За мен Космическият разум е другото име на Бога.“ | Работи в областта на живописта в техниката на масления пастел. Тема на творбите й са духовни символи на нашата легендарна или научна история — Орфей, Боян Мага, богомилите, Отец Паисий, Йоан Кукузел, Свети Иван Рилски, Васил Левски, Ботев, Петър Дънов и др. Стреми се да показва аурата на човешкото излъчване, на хармонията и добротата. „Аз съм изключително верующа, но не религиозна“ - казва художничката в интервю пред [[Списание Усури|сп. „Усури“]]. - „За мен Бог е любов, Бог е мъдрост, Бог е истина. За мен Космическият разум е другото име на Бога.“ | ||
− | Продължител на традициите и влиянието, което творчеството на | + | Продължител на традициите и влиянието, което творчеството на Николай Рьорих оказва в българското изкуство, а също и на това, което ученикът му, българският художник Борис Георгиев, оставя след себе си. |
== Публикации == | == Публикации == |