Разлика между версии на „Новата роля на фантастиката в началото на третото хилядолетие“
м (може би така?) |
м (дребни грам.) |
||
Ред 3: | Ред 3: | ||
== Описание == | == Описание == | ||
− | Главната статия в изследователската работа на Атанас П. Славов върху фантастиката като интегрален социокултурен феномен, пронизващ цялата структура на културата. Авторът проследява днешното състояние на разпространението на фантастичния елемент в цялостния културен процес. Маркира основните прояви на процесите, които превърнаха „литературата, посветена на измененията“ в централен изразител на тези тенденции. Изследвани са очевидното завладяване на киното от фантастиката, проникването ѝ в жанрови направления, които до този момент са били ''тера инкогнита'' за нея. | + | Главната статия в изследователската работа на Атанас П. Славов върху фантастиката като интегрален социокултурен феномен, пронизващ цялата структура на културата. Авторът проследява днешното състояние на разпространението на фантастичния елемент в цялостния културен процес. Маркира основните прояви на процесите, които превърнаха „литературата, посветена на измененията“, в централен изразител на тези тенденции. Изследвани са очевидното завладяване на киното от фантастиката, проникването ѝ в жанрови направления, които до този момент са били ''тера инкогнита'' за нея. |
− | Генерален е | + | Генерален е изводът на автора за „разливането на фантастика като делтата на река Меконг“; заблатяването ѝ във „феодални вирове“; проявите ѝ на прислужване на религията и ретроутопизма; назрялата нужда в нейното аморфно тяло да се оформи новата бърза река — носителка на нови идеи, адекватна на изменящия се свят. |
== Издания == | == Издания == |
Версия от 16:04, 26 март 2007
„Новата роля на фантастиката в началото на третото хилядолетие“ е статия от Атанас Петков Славов.
Описание
Главната статия в изследователската работа на Атанас П. Славов върху фантастиката като интегрален социокултурен феномен, пронизващ цялата структура на културата. Авторът проследява днешното състояние на разпространението на фантастичния елемент в цялостния културен процес. Маркира основните прояви на процесите, които превърнаха „литературата, посветена на измененията“, в централен изразител на тези тенденции. Изследвани са очевидното завладяване на киното от фантастиката, проникването ѝ в жанрови направления, които до този момент са били тера инкогнита за нея.
Генерален е изводът на автора за „разливането на фантастика като делтата на река Меконг“; заблатяването ѝ във „феодални вирове“; проявите ѝ на прислужване на религията и ретроутопизма; назрялата нужда в нейното аморфно тяло да се оформи новата бърза река — носителка на нови идеи, адекватна на изменящия се свят.