Разлика между версии на „Червей под есенен вятър“

От БГ-Фантастика
Направо към: навигация, търсене
м (Сюжет)
м (кавички, дребна стилова редакция)
Ред 4: Ред 4:
 
| други-имена          =  
 
| други-имена          =  
 
| език                  =  
 
| език                  =  
| автор                = [[Любомир Николов]]
+
| автор                = Любомир Николов
| издадена-година      = 1986
+
| издадена-година      = 1981
 
| издадена-държава      =  
 
| издадена-държава      =  
| жанр                  = [[научна фантастика]]
+
| жанр                  = научна фантастика
 
| вид-изкуство          = литература
 
| вид-изкуство          = литература
 
| вид                  = повест
 
| вид                  = повест
Ред 21: Ред 21:
  
 
* [[1987 г.]] - [[Награда Еврокон|Награда „Еврокон“]] за [[Награда Еврокон/1987 г.|1987 г.]]
 
* [[1987 г.]] - [[Награда Еврокон|Награда „Еврокон“]] за [[Награда Еврокон/1987 г.|1987 г.]]
 +
 +
== Описание ==
 +
 +
Издадена за пръв път през далечната 1981 г. в сборника млади фантасти [[Модели-2 (Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова, 1981)|„Модели“ 2]], тази повест носи много от елементите на обявения четири години по-късно в САЩ жанр „[[киберпънк]]“.
  
 
== Сюжет ==
 
== Сюжет ==
  
 
{{spoilers}}
 
{{spoilers}}
 
+
Повестта започва като авантюрно-астронавтическо приключение - самотен астронавт на далечна планета живее с опитомената си пантера, докато е нападнат от фантасмагорични кибер-същества. Пропада в някаква пространствена дупка и се оказва в съвършено друг свят - на създания от анимационните филми, после в сантиментален английски сериал. Постепенно разбираме, че той е виртуален герой с изкуствен интелект, който се намира във „видеон“, и служи за развлечение на милионите телевизионни зрители. Но виртуалният герой търси правата си на мислещо, разумно същество и намира начин да влезе в контакт със своите създатели-програмисти.
Издаден за пръв път през далечната 1981 г. в сборника млади фантасти [[Модели-2 (Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова, 1981)|"Модели" 2]], този роман носи много от елементите на обявения четири години по-късно в САЩ жанр „киберпънк“. Отначало започва като авантюрно-астронавтическо приключение - самотен астронавт на далечна планета живее с опитомената си пантера, докато е нападнат от фантасмагорични кибер-същества. Пропада в някаква пространствена дупка и се оказва в съвършено друг свят - на създания от анимационните филми, после в сантиментален английски сериал. Постепенно разбираме, че той е виртуален герой с изкуствен интелект, който се намира във „видеон“, и служи за развлечение на милионите телевизионни зрители. Но виртуалният герой търси правата си на мислещо, разумно същество и намира начин да влезе в контакт със своите създатели-програмисти.
 
  
 
{{endspoilers}}
 
{{endspoilers}}
 
 
== Издания ==
 
== Издания ==
  
Ред 38: Ред 40:
 
* [[1986 г.]] - ''„[[Червей под есенен вятър (Издателство Отечество, 1986)|Червей под есенен вятър]]“'' - [[Издателство Отечество|издателство „Отечество“]]
 
* [[1986 г.]] - ''„[[Червей под есенен вятър (Издателство Отечество, 1986)|Червей под есенен вятър]]“'' - [[Издателство Отечество|издателство „Отечество“]]
  
[[Категория: Произведения от Любомир Николов]]
+
==== Публикации в съвместни издания ====
[[Категория: Повести - 1986 г.]]
+
 
[[Категория: Повести - научна фантастика]]
+
* [[1981 г.]] - [[Модели-2 (Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова, 1981)|„Модели“ 2]]
 +
** „Червей под есенен вятър“

Версия от 23:42, 20 март 2008

Червей под есенен вятър
Автор(и): Любомир Николов
Първо издание: 1981 г.
Жанр(ове): научна фантастика
Изкуство: литература
Вид: повест

„Червей под есенен вятър“ e научно-фантастична повест от писателя Любомир Николов.

Награди

Описание

Издадена за пръв път през далечната 1981 г. в сборника млади фантасти „Модели“ 2, тази повест носи много от елементите на обявения четири години по-късно в САЩ жанр „киберпънк“.

Сюжет

 

Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението!

 

Повестта започва като авантюрно-астронавтическо приключение - самотен астронавт на далечна планета живее с опитомената си пантера, докато е нападнат от фантасмагорични кибер-същества. Пропада в някаква пространствена дупка и се оказва в съвършено друг свят - на създания от анимационните филми, после в сантиментален английски сериал. Постепенно разбираме, че той е виртуален герой с изкуствен интелект, който се намира във „видеон“, и служи за развлечение на милионите телевизионни зрители. Но виртуалният герой търси правата си на мислещо, разумно същество и намира начин да влезе в контакт със своите създатели-програмисти.

 

Внимание: Край на разкриващата сюжета част.

 

Издания

На български език

Самостоятелни издания

Публикации в съвместни издания