Разлика между версии на „Философска фантастика“

От БГ-Фантастика
Направо към: навигация, търсене
(В изобразителното изкуство:)
(В изобразителното изкуство:)
Ред 17: Ред 17:
 
* Картините на [http://www.snimka.bg/album.php?album_id=230035| Яцек Йерка]
 
* Картините на [http://www.snimka.bg/album.php?album_id=230035| Яцек Йерка]
 
* Картините на Войтек Сюдмак
 
* Картините на Войтек Сюдмак
* Картините на Ханс Веренер Саам
+
* Картините на http://www.eurofineart.com/webstore/poster_gallery_01.htm| Ханс Веренер Саам
  
 
== В киното: ==
 
== В киното: ==

Версия от 05:15, 10 януари 2009

Като „философска фантастика“ може да бъде определено всяко произведение на изкуството, в което обект на фантастичното изменение е философска идея, концепция, модел на универсума.

Типични примери

В литературата

  • „Игра на стъклени перли“ - Херман Хесе
  • „Микромегас“ - Волтер
  • „Краят на света“ - Камий Фламарион
  • „Мъглявината на Андромеда“ - Иван Ефремов
  • „Звездотворецът“ - Олаф Стейпълдън
  • „Везни“ - Павел Вежинов
  • Легенда за пазара в Ел Масоа“ - Агоп Мелконян

В изобразителното изкуство:

В киното:

  • „Метрополис“ (1927)[1] - Фриц Ланг
  • „Нещо идва“ (1937)[2] - Александър Корда (по Хърбърт Уелс)
  • „Девятките“ (The Nines)(2007)[3] - Джон Аугуст