Разлика между версии на „Диви теменужки“
м (Форматиране и подреждане) |
м |
||
Ред 38: | Ред 38: | ||
Оруелска атмосфера - би могло да се каже след първите страници. Така е, но е и нещо по-различно. В обществения и личния живот карикатурата и гротеската се налагат още от първите садистични реклами, самите те отразяващи и налагащи зрелищтно насилие по улиците, чак до кошмарите, които тровят всекидневието и въобръжението на героите от повестта. | Оруелска атмосфера - би могло да се каже след първите страници. Така е, но е и нещо по-различно. В обществения и личния живот карикатурата и гротеската се налагат още от първите садистични реклами, самите те отразяващи и налагащи зрелищтно насилие по улиците, чак до кошмарите, които тровят всекидневието и въобръжението на героите от повестта. | ||
Елена Александрова ни кара да присъстваме на една чудовищна мутация на човечество. Изглежда че няма надежда този апокалипсис да бъде избегнат. | Елена Александрова ни кара да присъстваме на една чудовищна мутация на човечество. Изглежда че няма надежда този апокалипсис да бъде избегнат. | ||
− | Нито чудните пътешествията на Андрей, който благодарение на агенцията | + | Нито чудните пътешествията на Андрей, който благодарение на агенцията „Запознанства и приключения с миражи” пресича в един момент пътя на еврейския народ в пустинята, този на Христос или на Малкия Принц на Екзюпери. Тези изумителни преживявания още повече натежават върху извода за провала на собствената му цивилизация |
Нито проектът на Александър, който в стремежа си да изкорени злото от корен, се връща назад във времето, за да убие младия Сталин, без да си дава сметка, той е привлечен от същата логика за управление на човечеството против която се бори. | Нито проектът на Александър, който в стремежа си да изкорени злото от корен, се връща назад във времето, за да убие младия Сталин, без да си дава сметка, той е привлечен от същата логика за управление на човечеството против която се бори. | ||
И накрая, за да намери оптимизмът, който също е алтернатива, своета място, Елена Александрова рамкира творбата си с един пролог и епилог, за да смекчи акцентите. Историята, която току що сме прочели всъщтност е съдържанието на ръкопис, забравен от непознат младеж в спокойната атмосфера на провинциална вила… | И накрая, за да намери оптимизмът, който също е алтернатива, своета място, Елена Александрова рамкира творбата си с един пролог и епилог, за да смекчи акцентите. Историята, която току що сме прочели всъщтност е съдържанието на ръкопис, забравен от непознат младеж в спокойната атмосфера на провинциална вила… | ||
Ред 44: | Ред 44: | ||
Диви теменужки, фантастична повест | Диви теменужки, фантастична повест | ||
− | Издателство | + | Издателство „Александъръ”, София 1992 |
142 издателски странициЕ-mail: anrieta@mail.bg | 142 издателски странициЕ-mail: anrieta@mail.bg | ||
Жанета Узунова | Жанета Узунова | ||
− | + | „Диви теменужки” е фантастична повест. Тя, може би, не е толково фантастична колкото бих желала да бъде, въпреки, че в нея понятието „време” е използвано съвсем свободно. Освен това, всички сме наясно, че човек живее в настоящето, но е кръвно свързан както с миналото, така и с бъдещето. Той общува със съвременниците си, но също и с необикновените личности, добили плът и кръв от легендите, историята и литературата. Понякога е трудно да се определи с кого е по-близък… | |
Нищо не е случайно и нищо не се губи. А законът за причинно-следствената връзка е неумолим. | Нищо не е случайно и нищо не се губи. А законът за причинно-следствената връзка е неумолим. | ||
− | Агенцията | + | Агенцията „Запознанства и приключения с миражи” организира пътешествия във времето – преживявания с нищо несравними. |
Моисей бяга с богоизбраното племе от Египет, в божествения Йерушалаим се случва едно от най-важните събитията в историята на човечеството, Малкият Принц отново идва на земята, която потъва все повече в мрака на бездуховността… | Моисей бяга с богоизбраното племе от Египет, в божествения Йерушалаим се случва едно от най-важните събитията в историята на човечеството, Малкият Принц отново идва на земята, която потъва все повече в мрака на бездуховността… | ||
Желанието ми е тази колкото фантастична, толкова и реалистична повест да допринесе за спасението на нашия прекрасен дом – Земята. | Желанието ми е тази колкото фантастична, толкова и реалистична повест да допринесе за спасението на нашия прекрасен дом – Земята. | ||
От автора | От автора | ||
--> | --> |
Версия от 23:10, 12 юли 2014
Диви теменужки | |
Автор(и): | Елена Александрова |
---|---|
Първо издание: | 1992 г. |
Жанр(ове): | научна фантастика |
Изкуство: | литература |
Вид: | повест |
„Диви теменужки“ е научно-фантастична повест от писателката Елена Александрова.
Сюжет
Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението!
В далечно бъдеще човечеството живее в свят, подобен на този на Оруел. Светът се управлява от Генерален щаб, улиците и медиите са пълни с насилие. Един младеж на име Андрей, с помощта на агенцията „Запознанства и приключения с миражи“, получава възможността да се върне назад във времето. Присъства на пътуването на еврейския народ през пустинята, среща Христос, по-късно и Малкия принц, и накрая се опитва да убие младия Сталин, за да промени хода на историята.
Накрая се оказва, че описаното е просто ръкопис, забравен от непознат младеж в провинциална вила.
Внимание: Край на разкриващата сюжета част.
Публикации
На български език
Самостоятелни издания
- 1992 г. - „Диви теменужки“ - издателство „Александъръ“, София