Разлика между версии на „Христо Симеонов“
Ред 55: | Ред 55: | ||
Христо Симеонов е единствения българин представен с множество цветни репродукции в легендарното американско списание '''ОМNI'''. | Христо Симеонов е единствения българин представен с множество цветни репродукции в легендарното американско списание '''ОМNI'''. | ||
− | Негови картини са в личните колекции на много световни фигури сред които и японския император. | + | Негови картини са в личните колекции на много световни фигури сред които и японския император Акихито. |
+ | |||
+ | ''От есето му „Живописната творба. Париореализъм“:'' | ||
+ | |||
+ | „Вълнуващото при нея (живописта – бел.ред.) е, че чрез трите основни цвята, чийто корен е бялото, т.е. чрез промяната на ритъма и ритъмния трепет, който те пораждат, аз съм в състояние да изобразявам видимото и въображаемото, да внушавам идеи по чувствен път, при това като бродя из безгравитационен свят. Интуитивно усещах, че преповтарям нещо съществено, което природата таи. | ||
+ | |||
+ | Като следвах неотклонно логиката и разширявах познанията си, извървях дългия път до изводи, които очертаха света по-различно. Но за мен най-изумително, а може би и най-естествено е заключението, че за да има изкуство и избухване на свръхнови звезди, причината е една – РИТЪМЪТ!“ | ||
Версия от 18:09, 2 юни 2018
Христо Симеонов | |
Професия: художник | |
Националност: българин | |
Координати: | |
Адрес: | София |
Биографични данни: | |
Роден на: | 1935 г. |
Роден в: | София |
Художник: | |
Теми: | философски |
Стил(ове): | париореализъм |
Области на изява: | самостоятелни платна |
Христо Симеонов е български художник известен със създаването на собствено направление „париореализъм“ - абстрактен стил със силно изразени научнофантастични асоциации. Използува аерограф.
Най известния му цикъл акрилни платна е „Три писма до Стивън Хокинг“.
Христо Симеонов е единствения българин представен с множество цветни репродукции в легендарното американско списание ОМNI.
Негови картини са в личните колекции на много световни фигури сред които и японския император Акихито.
От есето му „Живописната творба. Париореализъм“:
„Вълнуващото при нея (живописта – бел.ред.) е, че чрез трите основни цвята, чийто корен е бялото, т.е. чрез промяната на ритъма и ритъмния трепет, който те пораждат, аз съм в състояние да изобразявам видимото и въображаемото, да внушавам идеи по чувствен път, при това като бродя из безгравитационен свят. Интуитивно усещах, че преповтарям нещо съществено, което природата таи.
Като следвах неотклонно логиката и разширявах познанията си, извървях дългия път до изводи, които очертаха света по-различно. Но за мен най-изумително, а може би и най-естествено е заключението, че за да има изкуство и избухване на свръхнови звезди, причината е една – РИТЪМЪТ!“