Разлика между версии на „Списание Проглас“
(Нова страница: „Списание „Проглас“ е е-издание на Филологическия факултет при ВТУ „Св. св. Кирил и Мето...“) |
|||
(Не са показани 7 междинни версии от двама потребители) | |||
Ред 3: | Ред 3: | ||
Неговият брой 1 за 2019 г. (том XXVIII) е с водеща тема: | Неговият брой 1 за 2019 г. (том XXVIII) е с водеща тема: | ||
− | + | '''ФАНТАСТИЧНОТО – МИТ, УТОПИЯ, ФЕНТЪЗИ…''' | |
+ | == Съдържание == | ||
− | + | Включени са само материалите, свързанис темата на броя: | |
+ | Борис Минков, [[Фантастично и фантасмагорично в контекста на романтическата традиция]] / 7 [http://journals.uni-vt.bg/getarticle.aspx?aid=6580&type=.pdf] | ||
− | + | Николина Бурнева, [[Фантастиката – медиум на модерността: Светослав Минков]] / 15 [http://journals.uni-vt.bg/getarticle.aspx?aid=6579&type=.pdf] | |
− | Николина Бурнева, [[Фантастиката – медиум на модерността: Светослав Минков]] .... | + | |
− | Бранка Б. Огнянович, [[Постбиологичната еволюция в „Премахването на видовете“ от Дитмар Дат]] .... | + | Бранка Б. Огнянович, [[Постбиологичната еволюция в „Премахването на видовете“ от Дитмар Дат]] / 28 [http://journals.uni-vt.bg/getarticle.aspx?aid=6582&type=.pdf] |
− | Маргрета Григорова, Петя Цонева, [[„Сърцето на мрака“ – идеи и решения на първата българска постановка]] .... | + | |
− | Андроника Мартонова, [[Относно фантастичното в китайския филм „Легенда за котката демон“]] .... | + | Маргрета Григорова, Петя Цонева, [[„Сърцето на мрака“ – идеи и решения на първата българска постановка]] / 35 [http://journals.uni-vt.bg/getarticle.aspx?aid=6583&type=.pdf] |
− | Росен Миланов, [[„Митология“ и „религия“ в латинската християнска литература на IV–V в.]] ............ | + | |
+ | Андроника Мартонова, [[Относно фантастичното в китайския филм „Легенда за котката демон“]] / 47 [http://journals.uni-vt.bg/getarticle.aspx?aid=6584&type=.pdf] | ||
+ | |||
+ | Росен Миланов, [[„Митология“ и „религия“ в латинската християнска литература на IV–V в.]] / 59 [http://journals.uni-vt.bg/getarticle.aspx?aid=6585&type=.pdf] | ||
+ | |||
+ | ИНТЕРВЮ [[„ЕЛА И ВИЖ САМ!“]] С Валерия Вълчева, режисьорката на първият български спектакъл по „Сърцето на мрака“, разговаря Маргрета Григорова / 137 | ||
+ | |||
+ | РЕЦЕНЗИИ [[Гласовете на диаболизма и гласните струни на литературната наука (За Гласовете на българския диаболизъм...)]] – Борис Минков / 143 | ||
+ | |||
+ | * [http://journals.uni-vt.bg/proglas/bul/ Всички текстове можете да изтеглите оттук:] | ||
+ | |||
+ | == Цитат на броя от статията на Бранка Б. Огнянович == | ||
+ | |||
+ | Научно-фантастичните романи са всъщност една творческа деконструкция на днешния свят, | ||
+ | един експеримент и имагинерно проиграване на множество възможности, | ||
+ | за да се избере оптималната. След което остава, тя да се осъществи с много добра воля. |
Текуща версия към 10:52, 24 октомври 2019
Списание „Проглас“ е е-издание на Филологическия факултет при ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“
Неговият брой 1 за 2019 г. (том XXVIII) е с водеща тема:
ФАНТАСТИЧНОТО – МИТ, УТОПИЯ, ФЕНТЪЗИ…
Съдържание[редактиране]
Включени са само материалите, свързанис темата на броя:
Борис Минков, Фантастично и фантасмагорично в контекста на романтическата традиция / 7 [1]
Николина Бурнева, Фантастиката – медиум на модерността: Светослав Минков / 15 [2]
Бранка Б. Огнянович, Постбиологичната еволюция в „Премахването на видовете“ от Дитмар Дат / 28 [3]
Маргрета Григорова, Петя Цонева, „Сърцето на мрака“ – идеи и решения на първата българска постановка / 35 [4]
Андроника Мартонова, Относно фантастичното в китайския филм „Легенда за котката демон“ / 47 [5]
Росен Миланов, „Митология“ и „религия“ в латинската християнска литература на IV–V в. / 59 [6]
ИНТЕРВЮ „ЕЛА И ВИЖ САМ!“ С Валерия Вълчева, режисьорката на първият български спектакъл по „Сърцето на мрака“, разговаря Маргрета Григорова / 137
РЕЦЕНЗИИ Гласовете на диаболизма и гласните струни на литературната наука (За Гласовете на българския диаболизъм...) – Борис Минков / 143
Цитат на броя от статията на Бранка Б. Огнянович[редактиране]
Научно-фантастичните романи са всъщност една творческа деконструкция на днешния свят, един експеримент и имагинерно проиграване на множество възможности, за да се избере оптималната. След което остава, тя да се осъществи с много добра воля.