Разлика между версии на „Ксилофония“
(Не е показана една междинна версия от същия потребител) | |||
Ред 19: | Ред 19: | ||
== Сюжет == | == Сюжет == | ||
− | В характерния за Янчо Чолаков постмодерно-митологичен стил е разказана хилядолетната битка между древното божество Трифон Зарезан и Свети Илия. Най-неочаквано описанието на титаничния сблъсък между двете сили е дадено в квантово-физическа терминология.Повест, в която тържествува дионисиевото начало. Не случайно основни герои тук са Загрей, древното божество на виното, и Трифон Зарезан. Оттам и разюзданият език на участващите лица. Действието върви в две успоредни прави – една и съща история се случва едновременно в Праисторията и през Възраждането. В един момент тези две линии се пресичат непредсказуемо в неевклидовото пространство (Риман, Лобачевски) и после наново се разделят, за да се възстанови Равновесието. Конфликтът между Загрей и Збелсурд от една страна и Трифон Зарезан и Свети Илия от друга, има своето същинско съдържание някъде в космическото пространство, където е разпръснат едновременно в много времена и измерения, а тези герои символизират неизмеримо по-мащабни астрономически обекти, вкопчени в своята гравитация и всеки стремящ се да доведе конкурента си до подчинение или пълен колапс. | + | Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението! |
+ | |||
+ | В характерния за Янчо Чолаков постмодерно-митологичен стил е разказана хилядолетната битка между древното божество Трифон Зарезан и Свети Илия. Най-неочаквано описанието на титаничния сблъсък между двете сили е дадено в квантово-физическа терминология. Повест, в която тържествува дионисиевото начало. Не случайно основни герои тук са Загрей, древното божество на виното, и Трифон Зарезан. Оттам и разюзданият език на участващите лица. Действието върви в две успоредни прави – една и съща история се случва едновременно в Праисторията и през Възраждането. В един момент тези две линии се пресичат непредсказуемо в неевклидовото пространство (Риман, Лобачевски) и после наново се разделят, за да се възстанови Равновесието. Конфликтът между Загрей и Збелсурд от една страна и Трифон Зарезан и Свети Илия от друга, има своето същинско съдържание някъде в космическото пространство, където е разпръснат едновременно в много времена и измерения, а тези герои символизират неизмеримо по-мащабни астрономически обекти, вкопчени в своята гравитация и всеки стремящ се да доведе конкурента си до подчинение или пълен колапс. | ||
+ | |||
+ | Внимание: Край на разкриващата сюжета част. | ||
== Публикации == | == Публикации == |
Текуща версия към 18:45, 22 август 2019
Ксилофония | |
Други имена: | „Вечното завръщане“, „Оцелелият“ |
---|---|
Автор(и): | Янчо Чолаков |
Първо издание: | 2009 г. |
Жанр(ове): | фентъзи, сайънс фентъзи |
Изкуство: | литература |
Вид: | повест |
„Ксилофония“ е повест от писателя Янчо Чолаков.
Сюжет[редактиране]
Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението!
В характерния за Янчо Чолаков постмодерно-митологичен стил е разказана хилядолетната битка между древното божество Трифон Зарезан и Свети Илия. Най-неочаквано описанието на титаничния сблъсък между двете сили е дадено в квантово-физическа терминология. Повест, в която тържествува дионисиевото начало. Не случайно основни герои тук са Загрей, древното божество на виното, и Трифон Зарезан. Оттам и разюзданият език на участващите лица. Действието върви в две успоредни прави – една и съща история се случва едновременно в Праисторията и през Възраждането. В един момент тези две линии се пресичат непредсказуемо в неевклидовото пространство (Риман, Лобачевски) и после наново се разделят, за да се възстанови Равновесието. Конфликтът между Загрей и Збелсурд от една страна и Трифон Зарезан и Свети Илия от друга, има своето същинско съдържание някъде в космическото пространство, където е разпръснат едновременно в много времена и измерения, а тези герои символизират неизмеримо по-мащабни астрономически обекти, вкопчени в своята гравитация и всеки стремящ се да доведе конкурента си до подчинение или пълен колапс.
Внимание: Край на разкриващата сюжета част.
Публикации[редактиране]
На български език[редактиране]
В съвместни издания[редактиране]
- 2009 г. - „Златен кан т. 3“ (сборник)
- 2009 г. - „Упражнения по безсмъртно писане“ (сборник) - издателство „Офир“
- 2010 г. - „Таласъмия 2008-2009“ (антология) - издателска къща „Квазар“