Разлика между версии на „Синестезия и художествен синтез“
От БГ-Фантастика
м (кавички, уикилинкове) |
м (дребни) |
||
Ред 1: | Ред 1: | ||
− | == | + | '''„Синезтезия и художествен синтез“''' е статия от [[Атанас П. Славов]]. |
+ | |||
+ | == Описание == | ||
− | |||
Мащабна студия върху полисетивните синтетични синестезични форми на изкуство (цветомузика, видеоарт) и дълбоката им генетична връзка с фантастиката. Съдържа идеи, приложени по-късно във видеоклипа. Влиянието на тези идеи върху фантастичната литература и кино. | Мащабна студия върху полисетивните синтетични синестезични форми на изкуство (цветомузика, видеоарт) и дълбоката им генетична връзка с фантастиката. Съдържа идеи, приложени по-късно във видеоклипа. Влиянието на тези идеи върху фантастичната литература и кино. | ||
В статията са анализирани постиженията на синестезичните форми на изкуство, продължителите на Скрябиновата идея за видимата музика, СКБ „Прометей“ в Казан, лабораторията за синестезично изкуство при [[Клуб Иван Ефремов|Интегралния клуб по фантастика, прогностика и евристика „Иван Ефремов“]] и др. | В статията са анализирани постиженията на синестезичните форми на изкуство, продължителите на Скрябиновата идея за видимата музика, СКБ „Прометей“ в Казан, лабораторията за синестезично изкуство при [[Клуб Иван Ефремов|Интегралния клуб по фантастика, прогностика и евристика „Иван Ефремов“]] и др. | ||
− | + | ||
== Издания == | == Издания == | ||
− | * [[1982 г.]] - [[Списание Проблеми на културата| | + | * [[1982 г.]] - сп. [[Списание Проблеми на културата|„Проблеми на културата“]], [[Списание Проблеми на културата/1982/4 бр.|1982 г., 4 бр.]] |
Версия от 01:40, 19 март 2007
„Синезтезия и художествен синтез“ е статия от Атанас П. Славов.
Описание
Мащабна студия върху полисетивните синтетични синестезични форми на изкуство (цветомузика, видеоарт) и дълбоката им генетична връзка с фантастиката. Съдържа идеи, приложени по-късно във видеоклипа. Влиянието на тези идеи върху фантастичната литература и кино.
В статията са анализирани постиженията на синестезичните форми на изкуство, продължителите на Скрябиновата идея за видимата музика, СКБ „Прометей“ в Казан, лабораторията за синестезично изкуство при Интегралния клуб по фантастика, прогностика и евристика „Иван Ефремов“ и др.