Разлика между версии на „Звездите идват по-близо“
(Нова страница: {{Инфокутия произведение | име = Звездите идват по-близо | име в оригинал = | друг...) |
(→Сюжет:) |
||
Ред 24: | Ред 24: | ||
Със завръщането на Земята авторката ни среща със следващия проблем. Дали откривателят на практическото безсмъртие има право да преценява вредата от своето откритие и да лиши човечеството от него, или само обществото има това право? Въпросът остава без отговор, защото „опитът му да използва откритието за спасението на Мария превръща в престъпление всеки час от тази година, през която го е крил от другите”. И така, Недялка Михова ни оставя да разсъждаваме върху тези два въпроса – "Дали е оправдано скриването на научно откритие, или е престъпление?" и върху по-генералния въпрос – "Кога правото на личността се превръща в престъпление срещу човечеството?" | Със завръщането на Земята авторката ни среща със следващия проблем. Дали откривателят на практическото безсмъртие има право да преценява вредата от своето откритие и да лиши човечеството от него, или само обществото има това право? Въпросът остава без отговор, защото „опитът му да използва откритието за спасението на Мария превръща в престъпление всеки час от тази година, през която го е крил от другите”. И така, Недялка Михова ни оставя да разсъждаваме върху тези два въпроса – "Дали е оправдано скриването на научно откритие, или е престъпление?" и върху по-генералния въпрос – "Кога правото на личността се превръща в престъпление срещу човечеството?" | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | == Критика: == | ||
+ | |||
+ | |||
+ | * [[2007 г.]] - Иван Ж. Атанасов - Недялка Михова: „Звездите идват по-близо“ [http://www.sivosten.com/content.php?review.485 онлайн] |
Версия от 19:40, 10 ноември 2014
Звездите идват по-близо | |
Автор(и): | Недялка Михова |
---|---|
Първо издание: | 1969 г. |
Жанр(ове): | научна фантастика |
Изкуство: | литература |
Вид: | роман |
Романът „Звездите идват по-близо“ е на писателката Недялка Михова.
Сюжет:
Книгата започва с космически полет и неговия екипаж от професионалисти, които откриват загадъчни знаци на чужда планета, знаци, които напомнят рисунката в една пещера на Земята. Въпреки че на пръв поглед това е водещото, истинското събитие е моментът, когато командирът на полета моли Норд да облече скафандър без усилена защита и да жертва себе си, за да спаси друг. Оказва се, че нещата не са такива, каквито изглеждат, че саможертвата е само изпитание, но от този момент нататък Норд започва да възприема света по един по-различен начин, където се крие и истинската стойност на риска. Да рискуваш с удоволствие не означава нищо. Да бъдеш подложен на истинско изпитание, без положителен изход е гаранция, че можеш да командваш. Или поне такова е веруюто на стария космически вълк.
Със завръщането на Земята авторката ни среща със следващия проблем. Дали откривателят на практическото безсмъртие има право да преценява вредата от своето откритие и да лиши човечеството от него, или само обществото има това право? Въпросът остава без отговор, защото „опитът му да използва откритието за спасението на Мария превръща в престъпление всеки час от тази година, през която го е крил от другите”. И така, Недялка Михова ни оставя да разсъждаваме върху тези два въпроса – "Дали е оправдано скриването на научно откритие, или е престъпление?" и върху по-генералния въпрос – "Кога правото на личността се превръща в престъпление срещу човечеството?"