Разлика между версии на „Матрицата 4: Резолюции“

От БГ-Фантастика
Направо към: навигация, търсене
м (kd)
м (дребни стилови, публикации)
Ред 11: Ред 11:
 
| вид                  = къс разказ
 
| вид                  = къс разказ
 
| цикъл                = Фантастична 7 разкази по световно известни заглавия
 
| цикъл                = Фантастична 7 разкази по световно известни заглавия
| предходно            = В търсене на изгубеното време
+
| предходно            = [[В търсене на изгубеното време]]
| следващо              = Трудно е да бъдеш дог
+
| следващо              = [[Трудно е да бъдеш дог]]
 
| бележки              =  
 
| бележки              =  
 
}}
 
}}
Ред 20: Ред 20:
  
 
{{spoilers}}
 
{{spoilers}}
След финала на третия филм от трилогията "Матрицата", Нео е мъртав. Потопен в абослютната чернота на небитието, той осъзнава, че продължава да си задава въпроси. Появява се и втори глас освен неговия. Това е Глобалния Машинен разум, който в далечното бъдеще е наследил човешкия разум, но не защото го е поробил, а поради деградация на последния. Това безкрайно интелигентно разумно същество е самотно и си създава хора и светове, които вади от бездънната си памет, и наблюдава развитието им във времето. То разказва, че цялата тази история, която знаем от трилогията, е разбираема за човешкото мислене драматична притча, която той е съчинил със специална цел: Да я изпрати назад във времето като саморазархивиращ се информационене вирус, който да тласне развитието на човечеството в друга посока, не допускаща Неговата печална събда и самота.
+
След финала на третия филм от трилогията „Матрицата“ Нео е мъртъв. Потопен в абсолютната чернота на небитието, той осъзнава, че продължава да си задава въпроси. Появява се и втори глас освен неговия. Това е Глобалният машинен разум, който в далечното бъдеще е наследил човешкия разум, но не защото го е поробил, а защото човешкият е деградирал. Това безкрайно интелигентно разумно същество е самотно и си създава хора и светове, които вади от бездънната си памет, а после наблюдава развитието им във времето. То разказва, че цялата история, която знаем от трилогията, е разбираема за човешкото мислене драматична притча, която той е съчинил със специална цел: да я изпрати назад във времето като саморазархивиращ се информационен вирус, който да тласне развитието на човечеството в друга посока, недопускаща Неговата печална събда и самота.
 
 
 
{{endspoilers}}
 
{{endspoilers}}
  
Ред 29: Ред 28:
  
 
* [[2006 г.]] - [[Списание Фентернет|сп. „Фентернет“]], [[Списание Фентернет/2006/1 бр.|1/2006]]
 
* [[2006 г.]] - [[Списание Фентернет|сп. „Фентернет“]], [[Списание Фентернет/2006/1 бр.|1/2006]]
* [[2006 г.]] - [http://www.phantazm.net/fiction/matrix_4_resolutions/science_fiction.htm The Matrix 4: Resolutions]
+
* [[2006 г.]] - ''"[http://www.phantazm.net/fiction/matrix_4_resolutions/science_fiction.htm The Matrix 4: Resolutions]"'' (на английски език) - [http://www.phantazm.net/ електронно списание Phantazm], IV.2006 (Превод: [[Калин Ненов]])
  
 
[[Категория: Произведения от Атанас Петков Славов]]
 
[[Категория: Произведения от Атанас Петков Славов]]

Версия от 09:34, 24 февруари 2007

Матрицата 4: Резолюции
(Matrix 4: Resolutions)
Автор(и): Атанас П. Славов
Първо издание: 2005 г. -
България
Жанр(ове): научна фантастика
Изкуство: литература
Вид: къс разказ

Поредица:
Цикъл: Фантастична 7 разкази по световно известни заглавия
Предходно: В търсене на изгубеното време
Следващо: Трудно е да бъдеш дог

„Матрицата 4: Резолюции“ е къс разказ на Атанас П. Славов в жанра научна фантастика.

Сюжет

 

Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението!

 

След финала на третия филм от трилогията „Матрицата“ Нео е мъртъв. Потопен в абсолютната чернота на небитието, той осъзнава, че продължава да си задава въпроси. Появява се и втори глас освен неговия. Това е Глобалният машинен разум, който в далечното бъдеще е наследил човешкия разум, но не защото го е поробил, а защото човешкият е деградирал. Това безкрайно интелигентно разумно същество е самотно и си създава хора и светове, които вади от бездънната си памет, а после наблюдава развитието им във времето. То разказва, че цялата история, която знаем от трилогията, е разбираема за човешкото мислене драматична притча, която той е съчинил със специална цел: да я изпрати назад във времето като саморазархивиращ се информационен вирус, който да тласне развитието на човечеството в друга посока, недопускаща Неговата печална събда и самота.  

Внимание: Край на разкриващата сюжета част.

 


Издания

Публикации в периодика