Разлика между версии на „Синестезия и художествен синтез“

От БГ-Фантастика
Направо към: навигация, търсене
м (кавички, уикилинкове)
м (дребни)
Ред 1: Ред 1:
== Съдържание: ==
+
'''„Синезтезия и художествен синтез“''' е статия от [[Атанас П. Славов]].
 +
 
 +
== Описание ==
  
{{spoilers}}
 
 
Мащабна студия върху полисетивните синтетични синестезични форми на изкуство (цветомузика, видеоарт) и дълбоката им генетична връзка с фантастиката. Съдържа идеи, приложени по-късно във видеоклипа. Влиянието на тези идеи върху фантастичната литература и кино.  
 
Мащабна студия върху полисетивните синтетични синестезични форми на изкуство (цветомузика, видеоарт) и дълбоката им генетична връзка с фантастиката. Съдържа идеи, приложени по-късно във видеоклипа. Влиянието на тези идеи върху фантастичната литература и кино.  
  
 
В статията са анализирани постиженията на синестезичните форми на изкуство, продължителите на Скрябиновата идея за видимата музика, СКБ „Прометей“ в Казан, лабораторията за синестезично изкуство при [[Клуб Иван Ефремов|Интегралния клуб по фантастика, прогностика и евристика „Иван Ефремов“]] и др.
 
В статията са анализирани постиженията на синестезичните форми на изкуство, продължителите на Скрябиновата идея за видимата музика, СКБ „Прометей“ в Казан, лабораторията за синестезично изкуство при [[Клуб Иван Ефремов|Интегралния клуб по фантастика, прогностика и евристика „Иван Ефремов“]] и др.
  
{{endspoilers}}
+
 
 
== Издания ==
 
== Издания ==
  
* [[1982 г.]] - [[Списание Проблеми на културата|сп. Проблеми на културата]] - [[Списание Проблеми на културата/1982/4 бр.|1982 г., 4 бр.]]
+
* [[1982 г.]] - сп. [[Списание Проблеми на културата|„Проблеми на културата“]], [[Списание Проблеми на културата/1982/4 бр.|1982 г., 4 бр.]]
  
  

Версия от 01:40, 19 март 2007

„Синезтезия и художествен синтез“ е статия от Атанас П. Славов.

Описание

Мащабна студия върху полисетивните синтетични синестезични форми на изкуство (цветомузика, видеоарт) и дълбоката им генетична връзка с фантастиката. Съдържа идеи, приложени по-късно във видеоклипа. Влиянието на тези идеи върху фантастичната литература и кино.

В статията са анализирани постиженията на синестезичните форми на изкуство, продължителите на Скрябиновата идея за видимата музика, СКБ „Прометей“ в Казан, лабораторията за синестезично изкуство при Интегралния клуб по фантастика, прогностика и евристика „Иван Ефремов“ и др.


Издания