Разлика между версии на „Социална фантастика“
(→В литературата:) |
м (дребни) |
||
Ред 1: | Ред 1: | ||
− | '''Социална фантастика''' може да бъде наречено всяко произведение на изкуството, в което главен обект за намеса на фантастичното изменение са социалните процеси. В това направление на фантастиката влизат както изменения на съвременни социални модели и процеси, така и класическите утопии и антиутопии, в които художествено се отразяват общества получени в резултат от фантастични изменения. | + | '''Социална фантастика''' може да бъде наречено всяко произведение на изкуството, в което главен обект за намеса на фантастичното изменение са социалните процеси. В това направление на фантастиката влизат както изменения на съвременни социални модели и процеси, така и класическите утопии и антиутопии, в които художествено се отразяват общества, получени в резултат от фантастични изменения. |
'''Типични примери са:''' | '''Типични примери са:''' | ||
+ | ==== В литературата: ==== | ||
− | + | У нас - ''„[[Атомният човек]]“'' от [[Любен Дилов]], ''„[[Пътуване в Уибробия]]“'' от [[Емил Манов]], ''„[[Пълноземие]]“'' от [[Николай Теллалов]], ''„[[4004 година]]“'' от [[Александър Геров]] и др. | |
+ | На запад - Цикълът ''„Фондацията“'' от Айзък Азимов, Цикълът ''„Дюна“'' от Франк Хърбърт, ''„Градът и звездите“'' от Артър Кларк и др. | ||
− | + | В Русия - ''„Мъглявината Андромеда“'' и ''„Часът на бика“'' от Иван Ефремов, ''„Полдень ХХІІ века“'' от Аркадий и Борис Стругацки, ''„Люди как боги“'' от Сергей Снегов и др. | |
− | + | ==== В киното: ==== | |
− | + | „451 по Фаренхайт“, „Зеленият сойлент“, „Специален доклад“, „Идиокрация“ и др. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− |
Версия от 23:49, 15 ноември 2007
Социална фантастика може да бъде наречено всяко произведение на изкуството, в което главен обект за намеса на фантастичното изменение са социалните процеси. В това направление на фантастиката влизат както изменения на съвременни социални модели и процеси, така и класическите утопии и антиутопии, в които художествено се отразяват общества, получени в резултат от фантастични изменения.
Типични примери са:
В литературата:
У нас - „Атомният човек“ от Любен Дилов, „Пътуване в Уибробия“ от Емил Манов, „Пълноземие“ от Николай Теллалов, „4004 година“ от Александър Геров и др.
На запад - Цикълът „Фондацията“ от Айзък Азимов, Цикълът „Дюна“ от Франк Хърбърт, „Градът и звездите“ от Артър Кларк и др.
В Русия - „Мъглявината Андромеда“ и „Часът на бика“ от Иван Ефремов, „Полдень ХХІІ века“ от Аркадий и Борис Стругацки, „Люди как боги“ от Сергей Снегов и др.
В киното:
„451 по Фаренхайт“, „Зеленият сойлент“, „Специален доклад“, „Идиокрация“ и др.