Разлика между версии на „Пламен Аврамов“
м (last 2 revision(s) were spam) |
м (Форматиране и подреждане) |
||
Ред 1: | Ред 1: | ||
{{Инфокутия личност | {{Инфокутия личност | ||
− | | лични | + | | лични = {{Инфокутия вложка личност-лични |
− | + | | име = Пламен Аврамов | |
− | + | | име-оригинал = | |
− | + | | име-категории = Аврамов, Пламен | |
− | + | | ник = | |
− | + | | описание = | |
− | + | | портрет = plamen_portret.jpg | |
− | + | | px = 100 | |
− | + | | портрет-текст = | |
− | + | | пол = м | |
− | + | | професия = | |
− | + | | националност = | |
}} | }} | ||
− | | координати | + | | координати = {{Инфокутия вложка личност-координати |
− | + | | адрес = | |
− | + | | е-майл = | |
− | + | | уебсайт = [http://www.sf-sofia.com/index.php?menu=5&id=15&t=kh Представяне на сайта на клуб „Иван Ефремов“] | |
}} | }} | ||
− | | био | + | | био = {{Инфокутия вложка личност-био |
− | + | | роден-ден = | |
− | + | | роден-месец = | |
− | + | | роден-година = 1951 | |
− | + | | роден-град = София | |
− | + | | роден-регион = | |
− | + | | роден-държава = | |
− | + | | починал-ден = | |
− | + | | починал-месец = | |
− | + | | починал-година = | |
− | + | | починал-град = | |
− | + | | починал-регион = | |
− | + | | починал-държава = | |
− | + | | починал-от = | |
}} | }} | ||
− | | дейности | + | | дейности = {{Инфокутия вложка фен |
− | + | | клуб = [[Клуб Иван Ефремов|„Иван Ефремов“]] | |
}} {{Инфокутия вложка художник | }} {{Инфокутия вложка художник | ||
− | + | | творил-начало = | |
− | + | | творил-край = | |
− | + | | псевдоним = | |
− | + | | жанр = | |
− | + | | теми = | |
− | + | | стил = | |
− | + | | област = | |
− | + | | основна-творба = | |
− | + | | други-професии = | |
+ | }} | ||
+ | | бележки = {{Инфокутия вложка личност-бележки | ||
+ | | бележки = | ||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
'''Пламен Кръстев Аврамов''' е български художник. Роден в София през [[1951 г.]] Завършва ВИИ „Н. Павлович“, специалност „графика и илюстрация“. | '''Пламен Кръстев Аврамов''' е български художник. Роден в София през [[1951 г.]] Завършва ВИИ „Н. Павлович“, специалност „графика и илюстрация“. | ||
Ред 64: | Ред 63: | ||
* [[1989 г.]] - [[Награда Еврокон|Награда „Еврокон“]] за илюстрации и оформление | * [[1989 г.]] - [[Награда Еврокон|Награда „Еврокон“]] за илюстрации и оформление | ||
* [[1993 г.]] - [[Награда за фантастика Гравитон|Награда „Гравитон“]] | * [[1993 г.]] - [[Награда за фантастика Гравитон|Награда „Гравитон“]] | ||
− | |||
* Негови картини са награждавани от [[Списание Техника молодежи|сп. „Техника молодежи“]]. | * Негови картини са награждавани от [[Списание Техника молодежи|сп. „Техника молодежи“]]. | ||
Ред 71: | Ред 69: | ||
Пламен Аврамов е първият организатoр на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство у нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуб „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание ORPHIA, чието художествено оформление няма аналог в българския печат дотогава. | Пламен Аврамов е първият организатoр на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство у нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуб „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание ORPHIA, чието художествено оформление няма аналог в българския печат дотогава. | ||
− | В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, който поема отговорността за естетическия и идейния вид на тези издания. Добре познаващ този вид дейност, художникът адаптира шрифтове, създава графични модели и представя илюстрацията и визуалния материал в изключително активна роля. Това особено удачно се вижда в осъщественото издание на списание ORPHIA (първото списание в дайджест съдържание и оригинален джобен формат, създадено в България). | + | В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, който поема отговорността за естетическия и идейния вид на тези издания. Добре познаващ този вид дейност, художникът адаптира шрифтове, създава графични модели и представя илюстрацията и визуалния материал в изключително активна роля. Това особено удачно се вижда в осъщественото издание на списание ORPHIA (първото списание в дайджест съдържание и оригинален джобен формат, създадено в България). |
+ | |||
+ | В ранния период на дейността на клубовете по фантастика и прогностика Пламен Аврамов се изявява като художник на картини с философско съдържание, инспирирани от текстове на Ефремов („Атинянката Таис“, „Лебедът на Разума“) и композиции, в които поставя проблеми от екологичното и космическото битие на човека, за съдържанието на времето и смисъла на човешкия живот („Екосфера“, „Дървото на мисълта“, корицата на брой 1 на списание „ФЕП“). Тези картини се превръщат в жалони за ниво и качество в родното фантастично изобразително изкуство за първите клубни фенове и играят позитивна роля в завоюваненето на популярност и позиции от самото движение. Руският писател Генадий Прашкевич вижда в творчеството му „възникващата в съзнанието мисъл за единствеността на нашия свят, за пряката зависимост на всичко живо в него“. | ||
− | + | == Връзки == | |
− | + | [http://sf-sofia.com/sf/index.php?menu=5&id=15&t=kh| Авторска страница на Пламен Аврамов] | |
− | |||
− | [http://sf-sofia.com/sf/index.php?menu=5&id=15&t=kh| Авторска страница на Пламен Аврамов] | ||
Статия за творчеството на Пламен Аврамов в сп. "Техника молодежи" [http://fandom.ru/about_fan/papanov_7.htm] | Статия за творчеството на Пламен Аврамов в сп. "Техника молодежи" [http://fandom.ru/about_fan/papanov_7.htm] | ||
− | [[Категория: Носители на награда Гравитон|Аврамов, Пламен]] | + | [[Категория:Носители на награда Гравитон|Аврамов, Пламен]] |
Версия от 08:56, 8 юли 2011
Пламен Аврамов | |
Координати: | |
Личен сайт: | Представяне на сайта на клуб „Иван Ефремов“ |
Биографични данни: | |
Роден на: | 1951 г. |
Роден в: | София |
Фен: | |
Клуб(ове): | „Иван Ефремов“ |
Пламен Кръстев Аврамов е български художник. Роден в София през 1951 г. Завършва ВИИ „Н. Павлович“, специалност „графика и илюстрация“.
Един от учредителите на клуб „Иван Ефремов“. Твори предимно в направлението на фантастико-философската живопис.
Създател и на емблемите на клуб „Иван Ефремов“, на издателство „Орфия“, на сп. Orphia, на издателство „Аргус“, коричната концепция на поредица „Нова българска фантастика“.
Художник в списание „ФЕП“, списание ORPHIA, сборника „Модели-1“.
Награди
- 1989 г. - Награда „Еврокон“ за илюстрации и оформление
- 1993 г. - Награда „Гравитон“
- Негови картини са награждавани от сп. „Техника молодежи“.
Приноси към фантастиката
Пламен Аврамов е първият организатoр на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство у нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуб „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание ORPHIA, чието художествено оформление няма аналог в българския печат дотогава.
В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, който поема отговорността за естетическия и идейния вид на тези издания. Добре познаващ този вид дейност, художникът адаптира шрифтове, създава графични модели и представя илюстрацията и визуалния материал в изключително активна роля. Това особено удачно се вижда в осъщественото издание на списание ORPHIA (първото списание в дайджест съдържание и оригинален джобен формат, създадено в България).
В ранния период на дейността на клубовете по фантастика и прогностика Пламен Аврамов се изявява като художник на картини с философско съдържание, инспирирани от текстове на Ефремов („Атинянката Таис“, „Лебедът на Разума“) и композиции, в които поставя проблеми от екологичното и космическото битие на човека, за съдържанието на времето и смисъла на човешкия живот („Екосфера“, „Дървото на мисълта“, корицата на брой 1 на списание „ФЕП“). Тези картини се превръщат в жалони за ниво и качество в родното фантастично изобразително изкуство за първите клубни фенове и играят позитивна роля в завоюваненето на популярност и позиции от самото движение. Руският писател Генадий Прашкевич вижда в творчеството му „възникващата в съзнанието мисъл за единствеността на нашия свят, за пряката зависимост на всичко живо в него“.
Връзки
Авторска страница на Пламен Аврамов
Статия за творчеството на Пламен Аврамов в сп. "Техника молодежи" [1]