Разлика между версии на „Прояснение“
(Нова страница: „{{Инфокутия произведение | име = Прояснение | име в оригинал = | други-имена...“) |
|||
Ред 23: | Ред 23: | ||
== Сюжет: == | == Сюжет: == | ||
+ | Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението! | ||
Една повест за болестите, болниците, традиционната и алтернативната медицина. За това в каква степен човек може да си помогне сам, може ли изобщо да си помогне, трябва ли да разчита на другите и кои са тези други? Текст, който повдига много въпроси, но не дава окончателни отговори, доколкото такива изглежда не съществуват... Леко отместване на фокуса към изобразяването на татуировките и шаманските уреди на лекарите, които са останали на почит по кабинетите като част от една хилядолетна традиция, ни навежда на подозрението, че голяма част от алопатията си остава шаманизъм, тя все още не е същинска наука. Историята започва в духа на Кастанеда, с лекар-маг, който посочва на героя изходите да се вземе в ръце и да се спаси, продължава като Пелевин, когато установяваме, че лекарят, който е призван да помогне, умира от рак, докато неговият пациент се излекува, следвайки съветите му, и завършва в суровореалистичната традиция на Зола, когато героят оживява, но прозира, че участта на сакат човек, която го очаква оттук насетне, няма да е никак лесна... Авторското коварство в смесването на жанровете стига своя максимум в сцената със спасението на Мариян, където не става ясно кой всъщност го е изцерил – дали хирурзите са си свършили работата, дали той сам се е отървал по нетрадиционен способ или просто е имал късмета да оздравее по случайност. Така читателят остава без прояснение дали това е една фантастична или реалистична ситуация. И двете възможности са на кантара на вероятностите, но ни една не надделява... | Една повест за болестите, болниците, традиционната и алтернативната медицина. За това в каква степен човек може да си помогне сам, може ли изобщо да си помогне, трябва ли да разчита на другите и кои са тези други? Текст, който повдига много въпроси, но не дава окончателни отговори, доколкото такива изглежда не съществуват... Леко отместване на фокуса към изобразяването на татуировките и шаманските уреди на лекарите, които са останали на почит по кабинетите като част от една хилядолетна традиция, ни навежда на подозрението, че голяма част от алопатията си остава шаманизъм, тя все още не е същинска наука. Историята започва в духа на Кастанеда, с лекар-маг, който посочва на героя изходите да се вземе в ръце и да се спаси, продължава като Пелевин, когато установяваме, че лекарят, който е призван да помогне, умира от рак, докато неговият пациент се излекува, следвайки съветите му, и завършва в суровореалистичната традиция на Зола, когато героят оживява, но прозира, че участта на сакат човек, която го очаква оттук насетне, няма да е никак лесна... Авторското коварство в смесването на жанровете стига своя максимум в сцената със спасението на Мариян, където не става ясно кой всъщност го е изцерил – дали хирурзите са си свършили работата, дали той сам се е отървал по нетрадиционен способ или просто е имал късмета да оздравее по случайност. Така читателят остава без прояснение дали това е една фантастична или реалистична ситуация. И двете възможности са на кантара на вероятностите, но ни една не надделява... | ||
+ | |||
+ | Внимание: Край на разкриващата сюжета част. | ||
== Публикации: == | == Публикации: == | ||
* [[2019 г.]] - „[[Прояснение (Издателство Либра скорп, 2019)|Прояснение]]“ - [[Издателство Либра скорп]] | * [[2019 г.]] - „[[Прояснение (Издателство Либра скорп, 2019)|Прояснение]]“ - [[Издателство Либра скорп]] |
Версия от 21:02, 18 август 2019
Прояснение | |
Автор(и): | Янчо Чолаков |
---|---|
Първо издание: | 2019 г. - България |
Жанр(ове): | магически постреализъм |
Изкуство: | литература |
Вид: | повест |
Прояснение е повест на писателя Янчо Чолаков в създадения от него жар магически постреализъм.
Сюжет:
Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението!
Една повест за болестите, болниците, традиционната и алтернативната медицина. За това в каква степен човек може да си помогне сам, може ли изобщо да си помогне, трябва ли да разчита на другите и кои са тези други? Текст, който повдига много въпроси, но не дава окончателни отговори, доколкото такива изглежда не съществуват... Леко отместване на фокуса към изобразяването на татуировките и шаманските уреди на лекарите, които са останали на почит по кабинетите като част от една хилядолетна традиция, ни навежда на подозрението, че голяма част от алопатията си остава шаманизъм, тя все още не е същинска наука. Историята започва в духа на Кастанеда, с лекар-маг, който посочва на героя изходите да се вземе в ръце и да се спаси, продължава като Пелевин, когато установяваме, че лекарят, който е призван да помогне, умира от рак, докато неговият пациент се излекува, следвайки съветите му, и завършва в суровореалистичната традиция на Зола, когато героят оживява, но прозира, че участта на сакат човек, която го очаква оттук насетне, няма да е никак лесна... Авторското коварство в смесването на жанровете стига своя максимум в сцената със спасението на Мариян, където не става ясно кой всъщност го е изцерил – дали хирурзите са си свършили работата, дали той сам се е отървал по нетрадиционен способ или просто е имал късмета да оздравее по случайност. Така читателят остава без прояснение дали това е една фантастична или реалистична ситуация. И двете възможности са на кантара на вероятностите, но ни една не надделява...
Внимание: Край на разкриващата сюжета част.