Разлика между версии на „Историята на Самотния редник“

От БГ-Фантастика
Направо към: навигация, търсене
 
(Не е показана една междинна версия от същия потребител)
Ред 7: Ред 7:
 
| издадена-година = 1991
 
| издадена-година = 1991
 
| издадена-държава =  
 
| издадена-държава =  
| жанр = епично фентъзи
+
| жанр = античен уестърн
 
| вид-изкуство = литература
 
| вид-изкуство = литература
 
| вид = повест
 
| вид = повест
Ред 21: Ред 21:
  
 
{{spoilers}}
 
{{spoilers}}
Своеобразен античен уестърн за сблъсъка между двата вида диминиращи в далечно посткатастрофично бъдеще на Земята - насекомообразните мутанти и остатъците от човечеството.
+
Своеобразен античен уестърн за сблъсъка между двата вида диминиращи в далечно посткатастрофично бъдеще на Земята - насекомообразните мутанти и остатъците от човечеството. Основен способ на изграждането тук е снизяването на високото и извисяването на ниското. Така песните на аедите човеци, представители на загиващото човечество, издават една лишена от величие представа за героичното, нещо като оварварените латински вариации на Дарес и Диктис за Троянската война, докато самият сблъсък между членестоногите и хората е пресъздаден с езика на високата поезия и от комикс се превръща в поема. Което пък придава значение на новата трактовка. Ключова фраза при описание на ръкописите в Библиотеката: „...все шедьоври на профанизирано високо и неистово възвеличавано низово изкуство за ползване по собствено желание или за всеобща потреба”. Контаминация, която ознаменува взаимопроникването между градивните елементи на масовата и елитарната култура.
  
 
{{endspoilers}}
 
{{endspoilers}}

Текуща версия към 18:39, 22 август 2019

Историята на самотния редник
Други имена: Хтонически твари
Автор(и): Янчо Чолаков
Първо издание: 1991 г.
Жанр(ове): античен уестърн
Изкуство: литература
Вид: повест


„Историята на Самотния редник“ е повест от писателя Янчо Чолаков

Съдържание[редактиране]

 

Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението!

 

Своеобразен античен уестърн за сблъсъка между двата вида диминиращи в далечно посткатастрофично бъдеще на Земята - насекомообразните мутанти и остатъците от човечеството. Основен способ на изграждането тук е снизяването на високото и извисяването на ниското. Така песните на аедите човеци, представители на загиващото човечество, издават една лишена от величие представа за героичното, нещо като оварварените латински вариации на Дарес и Диктис за Троянската война, докато самият сблъсък между членестоногите и хората е пресъздаден с езика на високата поезия и от комикс се превръща в поема. Което пък придава значение на новата трактовка. Ключова фраза при описание на ръкописите в Библиотеката: „...все шедьоври на профанизирано високо и неистово възвеличавано низово изкуство за ползване по собствено желание или за всеобща потреба”. Контаминация, която ознаменува взаимопроникването между градивните елементи на масовата и елитарната култура.

 

Внимание: Край на разкриващата сюжета част.

 

Публикации[редактиране]

На български език[редактиране]

В съвместни издания[редактиране]