Разлика между версии на „Пламен Аврамов“
м (+кат. Носители на награда Гравитон) |
м (форматиране, връзки, дребни грам. и стилови) |
||
Ред 5: | Ред 5: | ||
| описание = | | описание = | ||
| портрет = plamen_portret.jpg | | портрет = plamen_portret.jpg | ||
− | | px = | + | | px = 100 |
| портрет-текст = | | портрет-текст = | ||
| наставка = | | наставка = | ||
Ред 44: | Ред 44: | ||
Един от учредителите на [[Клуб Иван Ефремов|клуб „Иван Ефремов“]]. Твори предимно в направлението на фантастико-философската живопис. | Един от учредителите на [[Клуб Иван Ефремов|клуб „Иван Ефремов“]]. Твори предимно в направлението на фантастико-философската живопис. | ||
− | Създател и | + | Създател и на емблемите на клуб „Иван Ефремов“, на издателство [[Издателство Орфия|„Орфия“]], на сп. [[Списание ORPHIA|Orphia]], на издателство [[Издателство Аргус|„Аргус“]], коричната концепция на поредица [[Издателство Аргус/Списъци/Поредица Нова българска фантастика|„Нова българска фантастика“]]. |
− | Художник в [[Списание ФЕП|списание „ФЕП“]], | + | Художник в [[Списание ФЕП|списание „ФЕП“]], списание ORPHIA, сборника [[Модели-1 (Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова, 1980)|„Модели-1“]]. |
== Награди == | == Награди == | ||
Ред 57: | Ред 57: | ||
== Приноси към фантастиката == | == Приноси към фантастиката == | ||
− | Пламен Аврамов е първият | + | Пламен Аврамов е първият организатoр на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство у нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуб „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание ORPHIA, чието художествено оформление няма аналог в българския печат дотогава. |
− | В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, върху чиято отговорност се оказва | + | |
− | В ранния период на дейността на | + | В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, върху чиято отговорност се оказва естетическият и идейният вид на тези издания. Добре познаващ този вид дейност, художникът адаптира шрифтове, създава графични модели и представя илюстрацията и визуалния материал в изключително активна роля. Това особено удачно се вижда в осъщественото издание на списание ORPHIA (първото списание в дайджест съдържание и оригинален джобен формат, създадено в България). |
+ | |||
+ | В ранния период на дейността на клубовете по фантастика и прогностика Пламен Аврамов се изявява като художник на картини с философско съдържание, инспирирани от текстове на Ефремов („Лебедът на Разума“) и композиции, в които поставя проблеми от екологичното и космическото битие на човека, за съдържанието на времето и смисъла на човешкия живот („Анабиоза“, „Дървото на мисълта“, корицата на брой 1 на списание „ФЕП“). Тези картини се превръщат в жалони за ниво и качество в родното фантастично изобразително изкуство за първите клубни фенове и играят позитивна роля в завоюваненето на популярност и позиции от самото движение. Руският писател Генадий Прашкевич вижда в творчеството му „възникващата в съзнанието мисъл за единствеността на нашия свят, за пряката зависимост на всичко живо в него“. | ||
[[Категория: Личности по имена - А|Пламен Аврамов]] | [[Категория: Личности по имена - А|Пламен Аврамов]] |
Версия от 17:01, 23 април 2007
Пламен Кръстев Аврамов е български художник. Роден в София през 1951 г. Завършва ВИИ „Н. Павлович“, специалност „графика и илюстрация“.
Един от учредителите на клуб „Иван Ефремов“. Твори предимно в направлението на фантастико-философската живопис.
Създател и на емблемите на клуб „Иван Ефремов“, на издателство „Орфия“, на сп. Orphia, на издателство „Аргус“, коричната концепция на поредица „Нова българска фантастика“.
Художник в списание „ФЕП“, списание ORPHIA, сборника „Модели-1“.
Награди
- 1989 г. - Награда „Еврокон“ за илюстрации и оформление
- 1993 г. - Награда „Гравитон“
- Негови картини са награждавани от сп. „Техника молодежи“.
Приноси към фантастиката
Пламен Аврамов е първият организатoр на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство у нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуб „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание ORPHIA, чието художествено оформление няма аналог в българския печат дотогава.
В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, върху чиято отговорност се оказва естетическият и идейният вид на тези издания. Добре познаващ този вид дейност, художникът адаптира шрифтове, създава графични модели и представя илюстрацията и визуалния материал в изключително активна роля. Това особено удачно се вижда в осъщественото издание на списание ORPHIA (първото списание в дайджест съдържание и оригинален джобен формат, създадено в България).
В ранния период на дейността на клубовете по фантастика и прогностика Пламен Аврамов се изявява като художник на картини с философско съдържание, инспирирани от текстове на Ефремов („Лебедът на Разума“) и композиции, в които поставя проблеми от екологичното и космическото битие на човека, за съдържанието на времето и смисъла на човешкия живот („Анабиоза“, „Дървото на мисълта“, корицата на брой 1 на списание „ФЕП“). Тези картини се превръщат в жалони за ниво и качество в родното фантастично изобразително изкуство за първите клубни фенове и играят позитивна роля в завоюваненето на популярност и позиции от самото движение. Руският писател Генадий Прашкевич вижда в творчеството му „възникващата в съзнанието мисъл за единствеността на нашия свят, за пряката зависимост на всичко живо в него“.