Разлика между версии на „Философска фантастика“

От БГ-Фантастика
Направо към: навигация, търсене
(В литературата)
(В литературата)
Ред 8: Ред 8:
 
* „Микромегас“ - Волтер
 
* „Микромегас“ - Волтер
 
* „Краят на света“ - Камий Фламарион
 
* „Краят на света“ - Камий Фламарион
* „Мъглявината на Андромеда“ - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B2%D0%B0%D0%BD_%D0%95%D1%84%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%B2| Иван Ефремов
+
* „Мъглявината на Андромеда“ - [[http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B2%D0%B0%D0%BD_%D0%95%D1%84%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%B2| Иван Ефремов]]
 
* „Звездотворецът“ - Олаф Стейпълдън
 
* „Звездотворецът“ - Олаф Стейпълдън
 
* „Везни“ - [[Павел Вежинов]]
 
* „Везни“ - [[Павел Вежинов]]

Версия от 04:37, 10 януари 2009

Като „философска фантастика“ може да бъде определено всяко произведение на изкуството, в което обект на фантастичното изменение е философска идея, концепция, модел на универсума.

Типични примери

В литературата

В изобразителното изкуство:

В киното:

  • „Метрополис“ (1927)[1] - Фриц Ланг
  • „Нещо идва“ (1937)[2] - Александър Корда (по Хърбърт Уелс)
  • „Девятките“ (The Nines)(2007)[3] - Джон Аугуст