Разлика между версии на „Пламен Аврамов“

От БГ-Фантастика
Направо към: навигация, търсене
м (+кат. Носители на награда Гравитон)
м (форматиране, връзки, дребни грам. и стилови)
Ред 5: Ред 5:
 
| описание        =  
 
| описание        =  
 
| портрет        = plamen_portret.jpg
 
| портрет        = plamen_portret.jpg
| px              = 200
+
| px              = 100
 
| портрет-текст  =  
 
| портрет-текст  =  
 
| наставка        =
 
| наставка        =
Ред 44: Ред 44:
 
Един от учредителите на [[Клуб Иван Ефремов|клуб „Иван Ефремов“]]. Твори предимно в направлението на фантастико-философската живопис.
 
Един от учредителите на [[Клуб Иван Ефремов|клуб „Иван Ефремов“]]. Твори предимно в направлението на фантастико-философската живопис.
  
Създател и не емблемите на клуб "Иван Ефремов", на издателство "Орфия" на сп. "Orphia", на издателство "Аргус", коричната концепция на поредица "Нова българска фантастика"
+
Създател и на емблемите на клуб „Иван Ефремов“, на издателство [[Издателство Орфия|„Орфия“]], на сп. [[Списание ORPHIA|Orphia]], на издателство [[Издателство Аргус|„Аргус“]], коричната концепция на поредица [[Издателство Аргус/Списъци/Поредица Нова българска фантастика|„Нова българска фантастика“]].
  
Художник в [[Списание ФЕП|списание „ФЕП“]], [[Списание ORPHIA|списание „ORPHIA“]], [[Модели-1 (Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова, 1980)|сборника „Модели-1“]].
+
Художник в [[Списание ФЕП|списание „ФЕП“]], списание ORPHIA, сборника [[Модели-1 (Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова, 1980)|„Модели-1“]].
  
 
== Награди ==
 
== Награди ==
Ред 57: Ред 57:
 
== Приноси към фантастиката ==
 
== Приноси към фантастиката ==
  
Пламен Аврамов е първият организатир на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство е нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание „Орфия“, чието художествено оформление няма анолог в българския печат дотогава.
+
Пламен Аврамов е първият организатoр на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство у нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуб „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание ORPHIA, чието художествено оформление няма аналог в българския печат дотогава.
В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, върху чиято отговорност се оказва естетическия и идейния вид на тези издания. Добре познаващ този вид дейност, жудожникът адаптира шрифтове, създава графични модели и представя илюстрацията и визуалния материал в изключително активна роля. Това особено удачно се вижда в осъщественото издание на списание "Орфия" ( първото списание в дайджест съдържание и оригиналин джобен формат, създадено в България).  
+
 
В ранния период на дейността на Клубовете по фантастика и прогностика, Пламен Аврамов се изявява като художник на картини с философско съдържание, инспирирани от текстове на Ефремов ("Лебедът на Разума") и композиции, в които поставя проблеми за екологичното и космическото битие на човека, за съдържанието на времето и смисъла на човешкия живот ("Анабиоза", "Дървото на мисълта", корицата на брой 1 на списание "ФЕП"). Тези картини се превръщат в жалони за ниво и качество на родната фантастика в родното изобразително изкуство за първите клубни фенове и играят позитивна роля в завоюване популярност и позиции на самото движение. Руският писател Генадий Прашкевич вижда в творчеството му "възникващата в съзнанието мисъл за единствеността на нашия свят, за пряката зависимост на всичко живо в него".   
+
В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, върху чиято отговорност се оказва естетическият и идейният вид на тези издания. Добре познаващ този вид дейност, художникът адаптира шрифтове, създава графични модели и представя илюстрацията и визуалния материал в изключително активна роля. Това особено удачно се вижда в осъщественото издание на списание ORPHIA (първото списание в дайджест съдържание и оригинален джобен формат, създадено в България).  
 +
 
 +
В ранния период на дейността на клубовете по фантастика и прогностика Пламен Аврамов се изявява като художник на картини с философско съдържание, инспирирани от текстове на Ефремов („Лебедът на Разума“) и композиции, в които поставя проблеми от екологичното и космическото битие на човека, за съдържанието на времето и смисъла на човешкия живот („Анабиоза“, „Дървото на мисълта“, корицата на брой 1 на списание „ФЕП“). Тези картини се превръщат в жалони за ниво и качество в родното фантастично изобразително изкуство за първите клубни фенове и играят позитивна роля в завоюваненето на популярност и позиции от самото движение. Руският писател Генадий Прашкевич вижда в творчеството му „възникващата в съзнанието мисъл за единствеността на нашия свят, за пряката зависимост на всичко живо в него“.   
  
 
[[Категория: Личности по имена - А|Пламен Аврамов]]
 
[[Категория: Личности по имена - А|Пламен Аврамов]]

Версия от 18:01, 23 април 2007

{{{лични}}} {{{координати}}} {{{био}}} {{{дейности}}}


Пламен Кръстев Аврамов е български художник. Роден в София през 1951 г. Завършва ВИИ „Н. Павлович“, специалност „графика и илюстрация“.

Един от учредителите на клуб „Иван Ефремов“. Твори предимно в направлението на фантастико-философската живопис.

Създател и на емблемите на клуб „Иван Ефремов“, на издателство „Орфия“, на сп. Orphia, на издателство „Аргус“, коричната концепция на поредица „Нова българска фантастика“.

Художник в списание „ФЕП“, списание ORPHIA, сборника „Модели-1“.

Награди

Приноси към фантастиката

Пламен Аврамов е първият организатoр на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство у нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуб „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание ORPHIA, чието художествено оформление няма аналог в българския печат дотогава.

В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, върху чиято отговорност се оказва естетическият и идейният вид на тези издания. Добре познаващ този вид дейност, художникът адаптира шрифтове, създава графични модели и представя илюстрацията и визуалния материал в изключително активна роля. Това особено удачно се вижда в осъщественото издание на списание ORPHIA (първото списание в дайджест съдържание и оригинален джобен формат, създадено в България).

В ранния период на дейността на клубовете по фантастика и прогностика Пламен Аврамов се изявява като художник на картини с философско съдържание, инспирирани от текстове на Ефремов („Лебедът на Разума“) и композиции, в които поставя проблеми от екологичното и космическото битие на човека, за съдържанието на времето и смисъла на човешкия живот („Анабиоза“, „Дървото на мисълта“, корицата на брой 1 на списание „ФЕП“). Тези картини се превръщат в жалони за ниво и качество в родното фантастично изобразително изкуство за първите клубни фенове и играят позитивна роля в завоюваненето на популярност и позиции от самото движение. Руският писател Генадий Прашкевич вижда в творчеството му „възникващата в съзнанието мисъл за единствеността на нашия свят, за пряката зависимост на всичко живо в него“.