Разлика между версии на „Червей под есенен вятър“
м (Борислав: Без категория „Повести по име - Ч“) |
|||
(Не са показани 8 междинни версии от 5 потребители) | |||
Ред 1: | Ред 1: | ||
{{Инфокутия произведение | {{Инфокутия произведение | ||
− | | име | + | | име = Червей под есенен вятър |
− | | име в оригинал | + | | име в оригинал = |
− | | други-имена | + | | други-имена = |
− | | език | + | | език = |
− | | автор | + | | автор = Любомир Николов |
− | | издадена-година | + | | издадена-година = 1981 |
− | | издадена-държава | + | | издадена-държава = |
− | | жанр | + | | жанр = научна фантастика |
− | | вид-изкуство | + | | вид-изкуство = литература |
− | | вид | + | | вид = повест |
− | | брой-епизоди | + | | брой-епизоди = |
− | | цикъл | + | | цикъл = |
− | | предходно | + | | предходно = |
− | | следващо | + | | следващо = |
− | | бележки | + | | бележки = |
}} | }} | ||
− | '''''„Червей под есенен вятър“''''' e [[научна фантастика| | + | '''''„Червей под есенен вятър“''''' e [[научна фантастика|научнофантастична]] повест от писателя [[Любомир Николов]]. |
== Награди == | == Награди == | ||
* [[1987 г.]] - [[Награда Еврокон|Награда „Еврокон“]] за [[Награда Еврокон/1987 г.|1987 г.]] | * [[1987 г.]] - [[Награда Еврокон|Награда „Еврокон“]] за [[Награда Еврокон/1987 г.|1987 г.]] | ||
+ | |||
+ | == Описание == | ||
+ | |||
+ | Издадена за пръв път през далечната [[1981 г.]] в сборника млади фантасти [[Модели-2 (Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова, 1981)|„Модели“ 2]], тази повест носи много от елементите на обявения четири години по-късно в САЩ жанр „[[киберпънк]]“. | ||
== Сюжет == | == Сюжет == | ||
{{spoilers}} | {{spoilers}} | ||
− | + | Повестта започва като авантюрно-астронавтическо приключение - самотен астронавт на далечна планета живее с опитомената си пантера, докато е нападнат от фантасмагорични кибер-същества. Пропада в някаква пространствена дупка и се оказва в съвършено друг свят - на създания от анимационните филми, после в сантиментален английски сериал. Постепенно разбираме, че той е виртуален герой с изкуствен интелект, който се намира във „видеон“, и служи за развлечение на милионите телевизионни зрители. Но виртуалният герой търси правата си на мислещо, разумно същество и намира начин да влезе в контакт със своите създатели-програмисти. | |
{{endspoilers}} | {{endspoilers}} | ||
− | == | + | == Публикации == |
=== На български език === | === На български език === | ||
Ред 36: | Ред 40: | ||
* [[1986 г.]] - ''„[[Червей под есенен вятър (Издателство Отечество, 1986)|Червей под есенен вятър]]“'' - [[Издателство Отечество|издателство „Отечество“]] | * [[1986 г.]] - ''„[[Червей под есенен вятър (Издателство Отечество, 1986)|Червей под есенен вятър]]“'' - [[Издателство Отечество|издателство „Отечество“]] | ||
− | [[ | + | ==== Публикации в съвместни издания ==== |
− | [[ | + | |
− | [[ | + | * [[1981 г.]] - ''[[Модели-2 (Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова, 1981)|„Модели“ 2]]'' - [[Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова|издателство „Градски младежки дом Лиляна Димитрова“]] |
Текуща версия към 01:11, 15 март 2017
Червей под есенен вятър | |
Автор(и): | Любомир Николов |
---|---|
Първо издание: | 1981 г. |
Жанр(ове): | научна фантастика |
Изкуство: | литература |
Вид: | повест |
„Червей под есенен вятър“ e научнофантастична повест от писателя Любомир Николов.
Съдържание
Награди[редактиране]
Описание[редактиране]
Издадена за пръв път през далечната 1981 г. в сборника млади фантасти „Модели“ 2, тази повест носи много от елементите на обявения четири години по-късно в САЩ жанр „киберпънк“.
Сюжет[редактиране]
Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението!
Повестта започва като авантюрно-астронавтическо приключение - самотен астронавт на далечна планета живее с опитомената си пантера, докато е нападнат от фантасмагорични кибер-същества. Пропада в някаква пространствена дупка и се оказва в съвършено друг свят - на създания от анимационните филми, после в сантиментален английски сериал. Постепенно разбираме, че той е виртуален герой с изкуствен интелект, който се намира във „видеон“, и служи за развлечение на милионите телевизионни зрители. Но виртуалният герой търси правата си на мислещо, разумно същество и намира начин да влезе в контакт със своите създатели-програмисти.
Внимание: Край на разкриващата сюжета част.