Разлика между версии на „Идеята за двойника“

От БГ-Фантастика
Направо към: навигация, търсене
(Глава първа. ДВОЙНИКЪТ СРЕЩУ ОРИГИНАЛА)
м
 
(Не са показани 12 междинни версии от трима потребители)
Ред 1: Ред 1:
 
{{Инфокутия книга
 
{{Инфокутия книга
| име                   = Идеята за двойника
+
| име = Идеята за двойника
| произведение         = Идеята за двойника
+
| произведение = Идеята за двойника
| жанр                 = фантастология
+
| жанр = фантастология
| съдържа               = монография
+
| съдържа = монография
| автор                 = Иванка Стъпова
+
| автор = Иванка Стъпова
| корица               =  
+
| корица =  
| px                   =  
+
| px =  
| корица-текст         =  
+
| корица-текст =  
| издание-поредност     =  
+
| издание-поредност =  
| държава               =  
+
| държава =  
| език                 =  
+
| език =  
| ден                   =  
+
| ден =  
| месец                 =  
+
| месец =  
| година               = 2007
+
| година = 2007
| издателство           = Фабер
+
| издателство = „[[Издателство Фабер|Фабер]]“
| формат               = 60/84/16
+
| формат = 60/84/16
| брой-страници         = 296
+
| брой-страници = 296
| тираж                 =  
+
| тираж =  
| ISBN                 = 978-954-775-815-5
+
| ISBN = 978-954-775-815-5
| баркод               =  
+
| баркод =  
| съставител           =  
+
| съставител =  
| рецензент             = проф. дфн. Иван Славов
+
| рецензент = проф. дфн. Иван Славов
| предговор             =  
+
| предговор =  
| послеслов             =  
+
| послеслов =  
| преводач             =  
+
| преводач =  
| художник-корица       = Ненко Генчев
+
| художник-корица = Ненко Генчев
| художник             =  
+
| художник =  
| оформление           = Силвия Георгиева
+
| оформление = Силвия Георгиева
| редактор             = д-р Ели Сярова
+
| редактор = д-р Ели Сярова
| художествен-редактор =  
+
| художествен-редактор =  
| технически-редактор   =  
+
| технически-редактор =  
| коректор             =  
+
| коректор =  
| предпечат             =  
+
| предпечат =  
| печат                 = FABER - В. Търново
+
| печат = FABER - В. Търново
| поредица             =  
+
| поредица =  
| поредица-номер       =  
+
| поредица-номер =  
| предходна             =  
+
| предходна =  
| следваща             =  
+
| следваща =  
| бележки               =  
+
| бележки =  
 
}}
 
}}
  
Книгата на философа [[Иванка Стъпова]] съдържа монографията '''"Идеята за двойника"'''.
+
Книгата на философа [[Иванка Стъпова]] съдържа монографията '''„Идеята за двойника“'''.
  
 +
== Съдържание ==
  
== Съдържание: ==
+
* Въведение - стр. 7
  
ВЪВЕДЕНИЕ..........................................................7
+
=== Глава първа: Двойникът срещу оригинала ===
  
 +
* Мотиви от трансформациите на двойника - стр. 15
 +
# Генезис на идеята за двойника - стр. 15
 +
# Идеята за двойника в романтичната естетика - стр. 27
 +
# Франкенщайн - чудовището срещу създателя - стр. 39
 +
# Странният случай доктор Джекил и мистър Хайд - стр. 47
 +
## Трансформацията Джекил - Хайд - стр. 50
 +
## Трансформацията Хайд - Джекил - стр. 55
 +
## Хайд - моето второ Аз - стр. 60
 +
* Едно незавършено заключение - стр. 67
  
=== Глава първа. ДВОЙНИКЪТ СРЕЩУ ОРИГИНАЛА ===
+
=== Глава втора: Художникът и неговият двойник ===
  
 +
# Към началото на естетизма - стр. 68
 +
## Романтичното начало на естетизма - стр. 71
 +
## Красотата - ритуална категория - стр. 79
 +
## Ценностната система на естетизма - стр. 86
 +
# Другият в мен. Идеята за двойника при Оскар Уайлд - стр. 110
 +
## Опит за портрет на твореца, създал „Портретът на Дориан Грей“ - стр. 110
 +
## „Портретът на Дориан Грей“ - двойникът като съвест - стр. 114
 +
## Кога започва раздвоението - основни проблеми - стр. 115
 +
## Портретът като съдник или кой е двойникът - стр. 127
 +
## Душата и тялото във времето - стр. 134
 +
* Вместо заключение - стр. 139
  
МОТИВИ ОТ ТРАНСФОРМАЦИИТЕ НА ДВОЙНИКА.............................15
+
=== Глава трета: Двойникът и неговият човек ===
  
1. ГЕНЕЗИС НА ИДЕЯТА ЗА ДВОЙНИКА................................................15
+
# Множествеността на Аза - благословия или проклятие - стр. 143
 +
# Маската - резервното лице на Аза - стр. 166
 +
## Маската като културно-исторически феномен - стр. 166
 +
## Същността на маската като лице на оригинала - стр. 172
 +
## Чуждото лице като свое - стр. 187
 +
# Другият в огледалото - стр. 206
 +
# Сянката - стр. 227
 +
# Художественото произведение като двойник - стр. 241
 +
## Двата субекта на художествеността - стр. 241
 +
## Хомоцентричната същност на изкуството - стр. 256
  
2. ИДЕЯТА ЗА ДВОЙНИКА В РОМАНТИЧНАТА ЕСТЕТИКА.....................27
+
* Заключение - стр. 275
 
+
* Литература - стр. 281
3. ФРАНКЕНЩАЙН - ЧУДОВИЩЕТО СРЕЩУ СЪЗДАТЕЛЯ........................39
 
 
 
4. СТРАННИЯТ СЛУЧАЙ ДОКТОР ДЖЕКИЛ И МИСТЪР ХАЙД ...................47
 
 
 
Трансформацията Джекил - Хайд....................................................................50
 
 
 
Трансформацията Хайд - Джекил..................................................................55
 
 
 
Хайд - моето второ Аз.....................................................................................60
 
 
 
Едно незавършено заключение........................................................................67
 
 
 
=== Глава втора. ХУДОЖНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ДВОЙНИК ===
 
 
 
 
 
1.КЪМ НАЧАЛОТО НА ЕСТЕТИЗМА.........................................68
 
 
 
1.1.Романтичното начало на естетизма.................................71
 
 
 
1.2. Красотата - ритуална категория.................................79
 
 
 
1.3. Ценностната система на естетизма..............................86
 
 
 
2.ДРУГИЯТ В МЕН. ИДЕЯТА ЗА ДВОЙНИКА ПРИ ОСКАР УАЙЛД..................110
 
 
 
2.1. Опит за портрет на твореца, създал "Портретът на Дориан Грей"....110
 
 
 
2.2."Портретът на Дориан Грей" - двойникът като съвест..................114
 
 
 
2.3. Кога започва раздвоението - основни проблеми.......................115
 
 
 
2.4. Портретът като съдник или кой е двойникът...........................127
 
 
 
2.5. Душата и тялото във времето.........................................134
 
 
 
Вместо заключение..........................................................139
 
 
 
=== Глава трета. ДВОЙНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ЧОВЕК. ===
 
 
 
 
 
1.МНОЖЕСТВЕНОСТТА НА АЗА - БЛАГОСЛОВИЯ ИЛИ ПРОКЛЯТИЕ......................143
 
 
 
2.МАСКАТА - РЕЗЕРВНОТО ЛИЦЕ НА АЗА.....................................166
 
 
 
2.1. Маската като културно-исторически феномен...........................166
 
 
 
2.2. Същността на маската като лице на оригинала.......................172
 
 
 
2.3. Чуждото лице като свое.......................................187
 
 
 
3. ДРУГИЯТ В ОГЛЕДАЛОТО.............................................206
 
 
 
4. СЯНКАТА..........................................................227
 
 
 
5. ХУДОЖЕСТВЕНОТО ПРОИЗВЕДЕНИЕ КАТО ДВОЙНИК..........................241
 
 
 
5.1. Двата субекта на художествеността...............................241
 
 
 
5.2. Хомоцентричната същност на изкуството..........................256
 
 
 
ЗАКЛЮЧЕНИЕ........................................................275
 
 
 
ЛИТЕРАТУРА..........................................................281
 

Текуща версия към 15:28, 13 октомври 2016

Идеята за двойника
Произведение: Идеята за двойника
монография — фантастология
автор: Иванка Стъпова

Издателски данни:
Издадено в: България
Език: български
Кога:  2007 г.
Издателство: Фабер
Формат: 60/84/16
Страници: 296
ISBN: 978-954-775-815-5

Екип:
Рецензент: проф. дфн. Иван Славов
Корица: Ненко Генчев
Оформление: Силвия Георгиева
Редактор: д-р Ели Сярова
Печат: FABER - В. Търново


Книгата на философа Иванка Стъпова съдържа монографията „Идеята за двойника“.

Съдържание[редактиране]

  • Въведение - стр. 7

Глава първа: Двойникът срещу оригинала[редактиране]

  • Мотиви от трансформациите на двойника - стр. 15
  1. Генезис на идеята за двойника - стр. 15
  2. Идеята за двойника в романтичната естетика - стр. 27
  3. Франкенщайн - чудовището срещу създателя - стр. 39
  4. Странният случай доктор Джекил и мистър Хайд - стр. 47
    1. Трансформацията Джекил - Хайд - стр. 50
    2. Трансформацията Хайд - Джекил - стр. 55
    3. Хайд - моето второ Аз - стр. 60
  • Едно незавършено заключение - стр. 67

Глава втора: Художникът и неговият двойник[редактиране]

  1. Към началото на естетизма - стр. 68
    1. Романтичното начало на естетизма - стр. 71
    2. Красотата - ритуална категория - стр. 79
    3. Ценностната система на естетизма - стр. 86
  2. Другият в мен. Идеята за двойника при Оскар Уайлд - стр. 110
    1. Опит за портрет на твореца, създал „Портретът на Дориан Грей“ - стр. 110
    2. „Портретът на Дориан Грей“ - двойникът като съвест - стр. 114
    3. Кога започва раздвоението - основни проблеми - стр. 115
    4. Портретът като съдник или кой е двойникът - стр. 127
    5. Душата и тялото във времето - стр. 134
  • Вместо заключение - стр. 139

Глава трета: Двойникът и неговият човек[редактиране]

  1. Множествеността на Аза - благословия или проклятие - стр. 143
  2. Маската - резервното лице на Аза - стр. 166
    1. Маската като културно-исторически феномен - стр. 166
    2. Същността на маската като лице на оригинала - стр. 172
    3. Чуждото лице като свое - стр. 187
  3. Другият в огледалото - стр. 206
  4. Сянката - стр. 227
  5. Художественото произведение като двойник - стр. 241
    1. Двата субекта на художествеността - стр. 241
    2. Хомоцентричната същност на изкуството - стр. 256
  • Заключение - стр. 275
  • Литература - стр. 281