Разлика между версии на „Идеята за двойника“
(→Глава първа. ДВОЙНИКЪТ СРЕЩУ ОРИГИНАЛА) |
(→Глава първа. ДВОЙНИКЪТ СРЕЩУ ОРИГИНАЛА) |
||
Ред 62: | Ред 62: | ||
4. СТРАННИЯТ СЛУЧАЙ ДОКТОР ДЖЕКИЛ И МИСТЪР ХАЙД ...................47 | 4. СТРАННИЯТ СЛУЧАЙ ДОКТОР ДЖЕКИЛ И МИСТЪР ХАЙД ...................47 | ||
− | Трансформацията Джекил - Хайд.....................................50 | + | Трансформацията Джекил - Хайд......................................................50 |
− | Трансформацията Хайд - Джекил.......................................55 | + | Трансформацията Хайд - Джекил........................................................55 |
− | Хайд - моето второ Аз.............................................60 | + | Хайд - моето второ Аз................................................................................60 |
− | Едно незавършено заключение.........................................67 | + | Едно незавършено заключение..........................................................67 |
=== Глава втора. ХУДОЖНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ДВОЙНИК === | === Глава втора. ХУДОЖНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ДВОЙНИК === |
Версия от 16:10, 17 ноември 2010
Идеята за двойника | |
Произведение: | Идеята за двойника |
---|---|
монография — фантастология | |
автор: | Иванка Стъпова |
Издателски данни: | |
Издадено в: | България |
Език: | български |
Кога: | 2007 г. |
Издателство: | Фабер |
Формат: | 60/84/16 |
Страници: | 296 |
ISBN: | 978-954-775-815-5 |
Екип: | |
Рецензент: | проф. дфн. Иван Славов |
Корица: | Ненко Генчев |
Оформление: | Силвия Георгиева |
Редактор: | д-р Ели Сярова |
Печат: | FABER - В. Търново |
Книгата на философа Иванка Стъпова съдържа монографията "Идеята за двойника".
Съдържание
Съдържание:
ВЪВЕДЕНИЕ..........................................................7
Глава първа. ДВОЙНИКЪТ СРЕЩУ ОРИГИНАЛА
МОТИВИ ОТ ТРАНСФОРМАЦИИТЕ НА ДВОЙНИКА.............................15
1. ГЕНЕЗИС НА ИДЕЯТА ЗА ДВОЙНИКА................................................15
2. ИДЕЯТА ЗА ДВОЙНИКА В РОМАНТИЧНАТА ЕСТЕТИКА.....................27
3. ФРАНКЕНЩАЙН - ЧУДОВИЩЕТО СРЕЩУ СЪЗДАТЕЛЯ........................39
4. СТРАННИЯТ СЛУЧАЙ ДОКТОР ДЖЕКИЛ И МИСТЪР ХАЙД ...................47
Трансформацията Джекил - Хайд......................................................50
Трансформацията Хайд - Джекил........................................................55
Хайд - моето второ Аз................................................................................60
Едно незавършено заключение..........................................................67
Глава втора. ХУДОЖНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ДВОЙНИК
1.КЪМ НАЧАЛОТО НА ЕСТЕТИЗМА.........................................68
1.1.Романтичното начало на естетизма.................................71
1.2. Красотата - ритуална категория.................................79
1.3. Ценностната система на естетизма..............................86
2.ДРУГИЯТ В МЕН. ИДЕЯТА ЗА ДВОЙНИКА ПРИ ОСКАР УАЙЛД..................110
2.1. Опит за портрет на твореца, създал "Портретът на Дориан Грей"....110
2.2."Портретът на Дориан Грей" - двойникът като съвест..................114
2.3. Кога започва раздвоението - основни проблеми.......................115
2.4. Портретът като съдник или кой е двойникът...........................127
2.5. Душата и тялото във времето.........................................134
Вместо заключение..........................................................139
Глава трета. ДВОЙНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ЧОВЕК.
1.МНОЖЕСТВЕНОСТТА НА АЗА - БЛАГОСЛОВИЯ ИЛИ ПРОКЛЯТИЕ......................143
2.МАСКАТА - РЕЗЕРВНОТО ЛИЦЕ НА АЗА.....................................166
2.1. Маската като културно-исторически феномен...........................166
2.2. Същността на маската като лице на оригинала.......................172
2.3. Чуждото лице като свое.......................................187
3. ДРУГИЯТ В ОГЛЕДАЛОТО.............................................206
4. СЯНКАТА..........................................................227
5. ХУДОЖЕСТВЕНОТО ПРОИЗВЕДЕНИЕ КАТО ДВОЙНИК..........................241
5.1. Двата субекта на художествеността...............................241
5.2. Хомоцентричната същност на изкуството..........................256
ЗАКЛЮЧЕНИЕ........................................................275
ЛИТЕРАТУРА..........................................................281