Разлика между версии на „Идеята за двойника“
(→Глава трета. ДВОЙНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ЧОВЕК.) |
(→Глава трета. ДВОЙНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ЧОВЕК.) |
||
Ред 106: | Ред 106: | ||
2.2. Същността на маската като лице на оригинала..........................172 | 2.2. Същността на маската като лице на оригинала..........................172 | ||
− | 2.3. Чуждото лице като свое...........................................187 | + | 2.3. Чуждото лице като свое.....................................................................187 |
− | 3. ДРУГИЯТ В ОГЛЕДАЛОТО.................................................206 | + | 3. ДРУГИЯТ В ОГЛЕДАЛОТО.................................................................206 |
− | 4. СЯНКАТА...............................................................227 | + | 4. СЯНКАТА.......................................................................................227 |
5. ХУДОЖЕСТВЕНОТО ПРОИЗВЕДЕНИЕ КАТО ДВОЙНИК..............................241 | 5. ХУДОЖЕСТВЕНОТО ПРОИЗВЕДЕНИЕ КАТО ДВОЙНИК..............................241 |
Версия от 16:33, 17 ноември 2010
Идеята за двойника | |
Произведение: | Идеята за двойника |
---|---|
монография — фантастология | |
автор: | Иванка Стъпова |
Издателски данни: | |
Издадено в: | България |
Език: | български |
Кога: | 2007 г. |
Издателство: | Фабер |
Формат: | 60/84/16 |
Страници: | 296 |
ISBN: | 978-954-775-815-5 |
Екип: | |
Рецензент: | проф. дфн. Иван Славов |
Корица: | Ненко Генчев |
Оформление: | Силвия Георгиева |
Редактор: | д-р Ели Сярова |
Печат: | FABER - В. Търново |
Книгата на философа Иванка Стъпова съдържа монографията "Идеята за двойника".
Съдържание
Съдържание:
ВЪВЕДЕНИЕ..........................................................7
Глава първа. ДВОЙНИКЪТ СРЕЩУ ОРИГИНАЛА
МОТИВИ ОТ ТРАНСФОРМАЦИИТЕ НА ДВОЙНИКА.............................15
1. ГЕНЕЗИС НА ИДЕЯТА ЗА ДВОЙНИКА................................................15
2. ИДЕЯТА ЗА ДВОЙНИКА В РОМАНТИЧНАТА ЕСТЕТИКА.....................27
3. ФРАНКЕНЩАЙН - ЧУДОВИЩЕТО СРЕЩУ СЪЗДАТЕЛЯ........................39
4. СТРАННИЯТ СЛУЧАЙ ДОКТОР ДЖЕКИЛ И МИСТЪР ХАЙД ...................47
Трансформацията Джекил - Хайд....................................................................50
Трансформацията Хайд - Джекил..................................................................55
Хайд - моето второ Аз.....................................................................................60
Едно незавършено заключение........................................................................67
Глава втора. ХУДОЖНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ДВОЙНИК
1.КЪМ НАЧАЛОТО НА ЕСТЕТИЗМА..............................................................68
1.1.Романтичното начало на естетизма............................................................71
1.2. Красотата - ритуална категория.....................................................................79
1.3. Ценностната система на естетизма.............................................................86
2.ДРУГИЯТ В МЕН. ИДЕЯТА ЗА ДВОЙНИКА ПРИ ОСКАР УАЙЛД.........110
2.1. Опит за портрет на твореца, създал "Портретът на Дориан Грей"....110
2.2."Портретът на Дориан Грей" - двойникът като съвест.........................114
2.3. Кога започва раздвоението - основни проблеми.......................................115
2.4. Портретът като съдник или кой е двойникът................................................127
2.5. Душата и тялото във времето.......................................................................134
Вместо заключение...................................................................................................139
Глава трета. ДВОЙНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ЧОВЕК.
1.МНОЖЕСТВЕНОСТТА НА АЗА - БЛАГОСЛОВИЯ ИЛИ ПРОКЛЯТИЕ...143
2.МАСКАТА - РЕЗЕРВНОТО ЛИЦЕ НА АЗА........................................166
2.1. Маската като културно-исторически феномен..............................166
2.2. Същността на маската като лице на оригинала..........................172
2.3. Чуждото лице като свое.....................................................................187
3. ДРУГИЯТ В ОГЛЕДАЛОТО.................................................................206
4. СЯНКАТА.......................................................................................227
5. ХУДОЖЕСТВЕНОТО ПРОИЗВЕДЕНИЕ КАТО ДВОЙНИК..............................241
5.1. Двата субекта на художествеността......................................241
5.2. Хомоцентричната същност на изкуството.....................................256
ЗАКЛЮЧЕНИЕ........................................................................275
ЛИТЕРАТУРА...........................................................................281