Разлика между версии на „Червей под есенен вятър“
(→Сюжет) |
м (→Сюжет) |
||
Ред 26: | Ред 26: | ||
{{spoilers}} | {{spoilers}} | ||
− | Издаден за пръв път през далечната 1981 г. в сборника млади фантасти [[Модели-2 (Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова, 1981)|"Модели" 2]] този роман носи много от елементите на обявения четири години по- | + | Издаден за пръв път през далечната 1981 г. в сборника млади фантасти [[Модели-2 (Издателство Градски младежки дом Лиляна Димитрова, 1981)|"Модели" 2]], този роман носи много от елементите на обявения четири години по-късно в САЩ жанр „киберпънк“. Отначало започва като авантюрно-астронавтическо приключение - самотен астронавт на далечна планета живее с опитомената си пантера, докато е нападнат от фантасмагорични кибер-същества. Пропада в някаква пространствена дупка и се оказва в съвършено друг свят - на създания от анимационните филми, после в сантиментален английски сериал. Постепенно разбираме, че той е виртуален герой с изкуствен интелект, който се намира във „видеон“, и служи за развлечение на милионите телевизионни зрители. Но виртуалният герой търси правата си на мислещо, разумно същество и намира начин да влезе в контакт със своите създатели-програмисти. |
{{endspoilers}} | {{endspoilers}} |
Версия от 07:31, 18 март 2008
Червей под есенен вятър | |
Автор(и): | Любомир Николов |
---|---|
Първо издание: | 1986 г. |
Жанр(ове): | научна фантастика |
Изкуство: | литература |
Вид: | повест |
„Червей под есенен вятър“ e научно-фантастична повест от писателя Любомир Николов.
Награди
Сюжет
Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението!
Издаден за пръв път през далечната 1981 г. в сборника млади фантасти "Модели" 2, този роман носи много от елементите на обявения четири години по-късно в САЩ жанр „киберпънк“. Отначало започва като авантюрно-астронавтическо приключение - самотен астронавт на далечна планета живее с опитомената си пантера, докато е нападнат от фантасмагорични кибер-същества. Пропада в някаква пространствена дупка и се оказва в съвършено друг свят - на създания от анимационните филми, после в сантиментален английски сериал. Постепенно разбираме, че той е виртуален герой с изкуствен интелект, който се намира във „видеон“, и служи за развлечение на милионите телевизионни зрители. Но виртуалният герой търси правата си на мислещо, разумно същество и намира начин да влезе в контакт със своите създатели-програмисти.
Внимание: Край на разкриващата сюжета част.