Разлика между версии на „Идеята за двойника“
От БГ-Фантастика
(→Глава трета. ДВОЙНИКЪТ И НЕГОВИЯТ ЧОВЕК.) |
(форматиране) |
||
Ред 41: | Ред 41: | ||
}} | }} | ||
− | Книгата на философа [[Иванка Стъпова]] съдържа монографията ''' | + | Книгата на философа [[Иванка Стъпова]] съдържа монографията '''„Идеята за двойника“'''. |
− | |||
== Съдържание: == | == Съдържание: == | ||
− | + | * Въведение - стр. 7 | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | === Глава първа: Двойникът срещу оригинала === | |
− | + | * Мотиви от трансформациите на двойника - стр. 15 | |
+ | # Генезис на идеята за двойника - стр. 15 | ||
+ | # Идеята за двойника в романтичната естетика - стр. 27 | ||
+ | # Франкенщайн - чудовището срещу създателя - стр. 39 | ||
+ | # Странният случай доктор Джекил и мистър Хайд - стр. 47 | ||
+ | ## Трансформацията Джекил - Хайд - стр. 50 | ||
+ | ## Трансформацията Хайд - Джекил - стр. 55 | ||
+ | ## Хайд - моето второ Аз - стр. 60 | ||
+ | * Едно незавършено заключение - стр. 67 | ||
− | + | === Глава втора: Художникът и неговият двойник === | |
− | + | # Към началото на естетизма - стр. 68 | |
+ | ## Романтичното начало на естетизма - стр. 71 | ||
+ | ## Красотата - ритуална категория - стр. 79 | ||
+ | ## Ценностната система на естетизма - стр. 86 | ||
+ | # Другият в мен. Идеята за двойника при Оскар Уайлд - стр. 110 | ||
+ | ## Опит за портрет на твореца, създал „Портретът на Дориан Грей“ - стр. 110 | ||
+ | ## „Портретът на Дориан Грей“ - двойникът като съвест - стр. 114 | ||
+ | ## Кога започва раздвоението - основни проблеми - стр. 115 | ||
+ | ## Портретът като съдник или кой е двойникът - стр. 127 | ||
+ | ## Душата и тялото във времето - стр. 134 | ||
+ | * Вместо заключение - стр. 139 | ||
− | + | === Глава трета: Двойникът и неговият човек === | |
− | + | # Множествеността на Аза - благословия или проклятие - стр. 143 | |
+ | # Маската - резервното лице на Аза - стр. 166 | ||
+ | ## Маската като културно-исторически феномен - стр. 166 | ||
+ | ## Същността на маската като лице на оригинала - стр. 172 | ||
+ | ## Чуждото лице като свое - стр. 187 | ||
+ | # Другият в огледалото - стр. 206 | ||
+ | # Сянката - стр. 227 | ||
+ | # Художественото произведение като двойник - стр. 241 | ||
+ | ## Двата субекта на художествеността - стр. 241 | ||
+ | ## Хомоцентричната същност на изкуството - стр. 256 | ||
− | + | * Заключение - стр. 275 | |
− | + | * Литература - стр. 281 |
Версия от 19:46, 17 ноември 2010
Идеята за двойника | |
Произведение: | Идеята за двойника |
---|---|
монография — фантастология | |
автор: | Иванка Стъпова |
Издателски данни: | |
Издадено в: | България |
Език: | български |
Кога: | 2007 г. |
Издателство: | Фабер |
Формат: | 60/84/16 |
Страници: | 296 |
ISBN: | 978-954-775-815-5 |
Екип: | |
Рецензент: | проф. дфн. Иван Славов |
Корица: | Ненко Генчев |
Оформление: | Силвия Георгиева |
Редактор: | д-р Ели Сярова |
Печат: | FABER - В. Търново |
Книгата на философа Иванка Стъпова съдържа монографията „Идеята за двойника“.
Съдържание
Съдържание:
- Въведение - стр. 7
Глава първа: Двойникът срещу оригинала
- Мотиви от трансформациите на двойника - стр. 15
- Генезис на идеята за двойника - стр. 15
- Идеята за двойника в романтичната естетика - стр. 27
- Франкенщайн - чудовището срещу създателя - стр. 39
- Странният случай доктор Джекил и мистър Хайд - стр. 47
- Трансформацията Джекил - Хайд - стр. 50
- Трансформацията Хайд - Джекил - стр. 55
- Хайд - моето второ Аз - стр. 60
- Едно незавършено заключение - стр. 67
Глава втора: Художникът и неговият двойник
- Към началото на естетизма - стр. 68
- Романтичното начало на естетизма - стр. 71
- Красотата - ритуална категория - стр. 79
- Ценностната система на естетизма - стр. 86
- Другият в мен. Идеята за двойника при Оскар Уайлд - стр. 110
- Опит за портрет на твореца, създал „Портретът на Дориан Грей“ - стр. 110
- „Портретът на Дориан Грей“ - двойникът като съвест - стр. 114
- Кога започва раздвоението - основни проблеми - стр. 115
- Портретът като съдник или кой е двойникът - стр. 127
- Душата и тялото във времето - стр. 134
- Вместо заключение - стр. 139
Глава трета: Двойникът и неговият човек
- Множествеността на Аза - благословия или проклятие - стр. 143
- Маската - резервното лице на Аза - стр. 166
- Маската като културно-исторически феномен - стр. 166
- Същността на маската като лице на оригинала - стр. 172
- Чуждото лице като свое - стр. 187
- Другият в огледалото - стр. 206
- Сянката - стр. 227
- Художественото произведение като двойник - стр. 241
- Двата субекта на художествеността - стр. 241
- Хомоцентричната същност на изкуството - стр. 256
- Заключение - стр. 275
- Литература - стр. 281