Разлика между версии на „Пламен Аврамов“

От БГ-Фантастика
Направо към: навигация, търсене
(празна вложка художник, изнасяне на текста от кутията в статията)
Ред 57: Ред 57:
 
== Приноси към фантастиката ==
 
== Приноси към фантастиката ==
  
Пламен Аврамов е първият организатир на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията  „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство е нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание „Орфия“, чието художествено оформление няма анолог в българския печат дотогава.  
+
Пламен Аврамов е първият организатир на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията  „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство е нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание „Орфия“, чието художествено оформление няма анолог в българския печат дотогава.
 +
В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, върху чиято отговорност се оказва естетическия и идейния вид на тези издания. Добре познаващ този вид дейност, жудожникът адаптира шрифтове, създава графични модели и представя илюстрацията и визуалния материал в изключително активна роля. Това особено удачно се вижда в осъщественото издание на списание "Орфия" ( първото списание в дайджест съдържание и оригиналин джобен формат, създадено в България).
 +
В ранния период на дейността на Клубовете по фантастика и прогностика, Пламен Аврамов се изявява като художник на картини с философско съдържание, инспирирани от текстове на Ефремов ("Лебедът на Разума") и композиции, в които поставя проблеми за екологичното и космическото битие на човека, за съдържанието на времето и смисъла на човешкия живот ("Анабиоза", "Дървото на мисълта", корицата на брой 1 на списание "ФЕП"). Тези картини се превръщат в жалони за ниво и качество на родната фантастика в родното изобразително изкуство за първите клубни фенове и играят позитивна роля в завоюване популярност и позиции на самото движение. 
  
 
[[Категория: Личности по имена - А|Пламен Аврамов]]
 
[[Категория: Личности по имена - А|Пламен Аврамов]]
 
[[Категория: Художници|Аврамов, Пламен]]
 
[[Категория: Художници|Аврамов, Пламен]]
 
[[Категория: Фенове|Аврамов, Пламен]]
 
[[Категория: Фенове|Аврамов, Пламен]]

Версия от 16:43, 28 февруари 2007

{{{лични}}} {{{координати}}} {{{био}}} {{{дейности}}}


Пламен Кръстев Аврамов е български художник. Роден в София през 1951 г. Завършва ВИИ „Н. Павлович“, специалност „графика и илюстрация“.

Един от учредителите на клуб „Иван Ефремов“. Твори предимно в направлението на фантастико-философската живопис.

Създател и не емблемите на клуб "Иван Ефремов", на издателство "Орфия" на сп. "Orphia", на издателство "Аргус", коричната концепция на поредица "Нова българска фантастика"

Художник в списание „ФЕП“, списание „ORPHIA“, сборника „Модели-1“.

Награди

  • Негови картини са награждавани от сп. „Техника молодежи.“

Приноси към фантастиката

Пламен Аврамов е първият организатир на клубни и междуклубни прояви в областта на изобразителното изкуство, ръководител е на секцията „Фантастично изабразително изкуство“ към Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“ за периода от основаването на клуба до началото на 80-те години. По негова инициатива и с неговата енергия са организирани първите изложби на фантастично изкуство е нас в София и експозицията на Първия фестивал на научната фантастика в Пловдив. По-късно той се изявява и като оформител на изданията, които възникват с усилията на членове от Клуба за фантастика и прогностика „Иван Ефремов“, в които показва оригинално мислене и въвежда смели полиграфически решения, представя илюстративния материал в смели визии, понякога го трансформира чрез актуални полиграфически методи. Такъв е случаят със списание „Орфия“, чието художествено оформление няма анолог в българския печат дотогава. В края на 80-те години в областта на фантастиката се създават условия за издателска дейност. Пламен Аврамов се явява художникът и художник-оформителят, върху чиято отговорност се оказва естетическия и идейния вид на тези издания. Добре познаващ този вид дейност, жудожникът адаптира шрифтове, създава графични модели и представя илюстрацията и визуалния материал в изключително активна роля. Това особено удачно се вижда в осъщественото издание на списание "Орфия" ( първото списание в дайджест съдържание и оригиналин джобен формат, създадено в България). В ранния период на дейността на Клубовете по фантастика и прогностика, Пламен Аврамов се изявява като художник на картини с философско съдържание, инспирирани от текстове на Ефремов ("Лебедът на Разума") и композиции, в които поставя проблеми за екологичното и космическото битие на човека, за съдържанието на времето и смисъла на човешкия живот ("Анабиоза", "Дървото на мисълта", корицата на брой 1 на списание "ФЕП"). Тези картини се превръщат в жалони за ниво и качество на родната фантастика в родното изобразително изкуство за първите клубни фенове и играят позитивна роля в завоюване популярност и позиции на самото движение.