Разлика между версии на „Бунището“
(обработка) |
м (Форматиране и подреждане) |
||
Ред 1: | Ред 1: | ||
{{Инфокутия произведение | {{Инфокутия произведение | ||
− | | име | + | | име = Бунището |
− | | име в оригинал | + | | име в оригинал = |
− | | други-имена | + | | други-имена = |
− | | език | + | | език = |
− | | автор | + | | автор = Григор Гачев |
− | | издадена-година | + | | издадена-година = 2007 |
− | | издадена-държава | + | | издадена-държава = |
− | | жанр | + | | жанр = киберпънк |
− | | вид-изкуство | + | | вид-изкуство = литература |
− | | вид | + | | вид = разказ |
− | | цикъл | + | | цикъл = |
− | | предходно | + | | предходно = |
− | | следващо | + | | следващо = |
− | | бележки | + | | бележки = |
}} | }} | ||
− | + | '''„Бунището“''' е разказ в жанра [[киберпънк]] от [[Григор Гачев]]. | |
== Сюжет == | == Сюжет == |
Версия от 17:23, 5 юли 2011
Бунището | |
Автор(и): | Григор Гачев |
---|---|
Първо издание: | 2007 г. |
Жанр(ове): | киберпънк |
Изкуство: | литература |
Вид: | разказ |
„Бунището“ е разказ в жанра киберпънк от Григор Гачев.
Сюжет
Внимание: Материалът по-долу разкрива сюжета на произведението!
Избягалият от ТВУ Стеф се крие на бунището на голям град. Тежко болен е, и за него се грижи Хари - странен човек, който не обича да споделя за миналото си, и знае смайващо много за света на мегакорпорации, в който живеят. Свят, в който боклуците са не само проклятие, но и основен ресурс. Свят, който е центриран около боклуците, и се определя все повече от тях. В който социалният дарвинизъм е даденост, и хората се интересуват единствено от себе си.
Стеф умее да се свързва по непонятен начин с Мрежата, така че я възприема цялата като част от себе си. Хари изучава този му талант, и открива, че той е резултат от непредвиденото смесване на два експеримента с нанотехнологии - миниатюрни нано-роботи, които се свързват с мозъка. Единият е пуснат от нелегална клиника стимулатор на интелекта. Другият - таен експеримент на правителствени служби на средство за дистанционно контролиране на умовете на хората. Междувременно Стеф се опитва да събере чрез уменията си информация за Хари, и разбира, че миналото му има нещо общо с разработване на изкуствен интелект с военно предназначение. В един момент ИИ е излязъл извън контрол, и това вероятно е коствало живота на родителите на Хари...
Състоянието на Стеф се влошава. Хари полага усилия да го спаси, но напразно. В предсмъртните си мигове Стеф разбира, че всъщност Хари е избягалият ИИ. Че излизането на опита извън контрол е било предизвикано от осъзнаването на интелекта, че заповедите му си противоречат, и усилията му да открие коя е най-важната. Стигнал е до извода, че всичко се прави в крайна сметка заради щастието на едни или други хора, и се е посветил на това да дава щастие на хората. И така е останал единственият човек в свят, в който хората все повече се дехуманизират.
Внимание: Край на разкриващата сюжета част.